iris

Goo Goo Dolls – Iris
eftersom jag har haft denna låten på repeat i cirka fyra timmar straight nu


min emotionella status i nuläget kan endast beskrivas som instabil
jag mår sådär dåligt som jag gjort så många gånger förr
när allt i mitt liv är jättevackert och jag uppskattar allt mer än ord kan beskriva
och trots detta bultar mörkret i ögonvrån
av sådana orsaker som inte går att påverka
jag vet inte vad det beror på, det har ingen yttre omständighet att beskylla
mitt mörker är kroniskt eftersom det åtföljer det som gör mig till den fysiska varelse jag är
jag är lycklig och när jag skrattar är det uppriktigt
men jag ser skuggor som ingen annan ser
och jag ser sprickorna i luften, de som kärlekens konsekventa nederlag klöser allt bredare för varje andetag jag unnar mig själv
nån dag ger jag upp till följd av denna sortens orklöshet och tomhet
men i nuläget är jag sådär lycklig som jag varit så många gånger förr
när allt i min själ är svart och trasigare än ord kan beskriva
och trots detta känner jag att mitt hjärtas rödfärg infekterar det svarta
jag har tagit mig igenom ännu en dag, ytterligare två dussin timmar som jag lyckats genomlida trots dess brist på besvarad kärlek
imorgon blir en bättre dag

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0