smile like you mean it


det finns ett litet litet hål i mitt hjärta
där smiter lyckan ut om jag inte vaktar den noga
men om jag blundar och tänker på vackra saker känns det som att hålet läker lite
några av mina favoritsaker att tänka på:
*höftben så vassa att de skär sönder huden
*nyckelben så framträdande att de låser in mig i hjärtats otydliga konturer
*ögon så ljusa att man omöjligen kan se annat än mörkret
*lungverksamhet som får mig att tappa andan
*två taniga ben som bär upp min värld
och allt som hör till
men om jag tänker för mycket på det blir jag ledsen
då måste jag tänka på bättre saker
*hur fint det är att vakna till tonerna av pokémonlåten
*hur charmigt det är att jag har vänner som jag kan prata om tortellini med i närmare en timme
*hur mycket jag tycker om när det kittlar i magen om jag åker karusell
*hur glad jag blir av naturgodis (och sen även illamående eftersom jag alltid överdoserar)
*att det finns människor som älskar mig fast de sett vem jag är _egentligen_
*känslan av lagom dos alkohol, när det snurrar i huvudet och hjärnan inte hinner med
*hur bra jag mår när jag vaknar mitt i natten av att en vän ligger brevid och sömnskrattar
*att se på människor som ser mig
*att titta på tecknad film
*verklighetsflykt i form av flygplan och sandstränder
jag vet inte, det finns många bra saker helt enkelt
nu har jag energi, så jag tänker sätta mig med mitt anteckningshäfte och min bläckpenna och tömma själen på lite ord som ekat där inne allt för länge
sen ska jag sova så att det kan bli imorgon någon gång

Kommentarer
Postat av: oscar

Ska vi spela schack?

2010-01-23 @ 04:34:33
URL: http://fuckingapa.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0