sånt som bara händer mig

ibland blir jag rädd över allt det som händer mig och bella(soulmate)
våra gemensamma stunder kantas av oförklarade händelser som får oss att tappa andan
och nu idag hade jag och bella köpt chips
och så tog jag upp ett chips just och det var hjärtformat
precis i samma sekund som jag ser chipsets fina form sjunger datorn "soulmates never die" och den sida jag har uppe på internet är bellas blogg
låten (sleeping with ghosts - placebo) är min och bellas låt och just nu spelades den från en spellista som bella gjort till mig i spotify
såhär såg chipset ut förresten

och idag är jag osminkad och hundra procent ofixad även i övrigt
vaknade av att sarali ringde vid kvart över tio ungefär
insåg att min lektion började halv tio och fick panik
ringde min mentor och frågade när vi skulle ha möte, fick veta att det var klockan elva
började nästan gråta, klädde på mig och näst intill sprang till bussen
där fick jag vänta i nästan en kvart medans kylan nästan tog död på mig
kom i alla fall till stan och gick i språngmarsch till skolan
kom fram efter att de tänt "upptaget"lampan och jag knackade skamset på dörren
okej, möte med mentor, syo, rektor och skolsköterska angående min skolsituation
var mycket informativt
jag fick till exempel veta att jag har inte mindre än 52% frånvaro
jag är alltså mer borta än vad jag är där, det är ju galet
nu ska jag verkligen bättra mig!
efter mötet åt jag lunch och sen hade jag design i tusen år, skissade på en hylla, den kommer bli awesome och jag ska faktiskt för en gångs skull anstränga mig för att genomföra min plan så att den blir fin på riktigt!!
när jag smörat mig till att få sluta tidigare (djävulskt tråkig lektion) gick jag till kg och träffade bella
jag var med när hon och cissi sände radio och kände mig cool och rutinerad
efter att det var färdigt åkte jag och bella hem till mig och pratade ganska mycket, sen satt vi tysta ganska mycket
jag tycker så mycket om bella, hon är en fin vän
bella åkte väl hem för en timme sen ungefär, och nu sitter jag här
jag har precis bestämt mig för att läsa igenom gamla brev jag fått genom åren, det är så charmigt så jag tror jag dör
drömma om svunna tider och tänka på det som var bra
låter som ett fint sätt att spendera en onsdagskväll tycker jag absolut


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0