running up that hill

efter gårdagens mentala kollaps har jag nu bestämt mig för att reda ut mitt liv och börja sköta allt
med tanke på hur många gånger jag sagt så under mina år här på jorden klandrar jag er inte för att ni inte tror att jag kommer klara det
varför skulle den här gången vara ett undantag?
men jag vet att jag kan klara det, femhundrasjuttiotredje gången gillt vaah!?
nej men allvarligt
jag har förstört livet för den människa som betyder mest av allt för mig
jag vet att jag inte kan bara stänga av och sätta på hur jag mår och hur jag beter mig
men den här gången ska jag klara det för min systers skull
hon är den viktigaste människan i mitt liv och ändå har jag ofrivilligt förstört hennes
allt jag inte klarar av för min egen skull
allt som tar emot och allt som står i min väg tänker jag ignorera nu
oavsett vad ska jag lyckas, för sandras skull
sandra, du vet inte hur mycket du betyder för mig, men om jag klarar av att ta kontroll över mitt liv för att slippa se dig lida kanske du kan förstå åtminstonde en bråkdel av hur viktig du är
jag tänker klara skolan nu
även de dagar som åtföljer sömnlösa nätter när huvudet exploderat i ett regn av tankar
även de dagar som inleds med väggar som rasar och tak som snurrar runt
även de dagar som tomheten har naglat sig fast inombords och jag inte ser någon mening i någonting
även de dagar då jag känner mig så svag i kroppen att jag knappt kan stå på mina ben
även de dagar jag hellre dör än utsätter mig för världen ska jag gå till skolan
och jag ska inte bara vara där, jag ska börja visa bra resultat igen, som en gång för länge sedan innan allt rasade samman
jag ska verkligen lyckas nu
trots att jag ser skolan som meningslös ska jag klara av den nu, en gång för alla, en gång för dig
förlåt sandra för allt jag orsakat
förlåt för allt jag indirekt gjort mot dig
jag älskar dig sandra, du är det bästa jag har
jag vill inte förlora dig
du är den starkast lysande stjärna på min himmel, och det vet du
jag ska klara att trotsa allt dåligt, för dig
och det är därför den här gången är så annorlunda jämfört med alla andra gånger
den här gången gör jag det inte för min egen skull
då funkar det inte, för jag bryr mig inte för fem öre om mig själv och vad som är bäst för mig, för min del skulle jag lika gärna kunna ligga i sängen dag efter dag och sakta tyna bort
men nu gör jag det här
ouf, jag är peppad, och jag ska klara det
för du är bäst
och i will always be your soldier


Kommentarer
Postat av: Sandra

det låter så underbart bra angelica!

jag tror på dig.

i will always be your soldier <3

2010-01-19 @ 13:33:29
URL: http://sandraspage.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0