pepparkakor a la angelica

du behöver:
pepparkaksdeg
en ugn
ugnsplåt

genomförande:
tag pepparkaksdegen ur kylen och läs på förpackningen
inse att man ska ta ut degen några timmar innan man ska baka
ryck på axlarna och släng in degen i micron några minuter
sätt på ugnen och leta sedan efter en kavel
om du äger en kavel är det bara att använda den
om du (liksom jag) inte äger en kavel plattar du bara till degen så gått det går
sedan tar du ugnsplåten och lägger den upp-och-ner över den dåligt tillplattade degen
sätt dig sedan på plåten och hoppa tills degen är precis lika dåligt tillplattad som den var innan
inse att det var en dålig tillplattningsmetod
(denna teknik kan dock funka om du väger typ femhundra kilo, fast då borde du å andra sidan kanske inte äta pepparkakor.. hms)
om du äger pepparkaksformar är det bara att trycka ner dom lite här och där och skapa pepparkakor
om du (liksom jag) inte äger pepparkaksformar tar du en kniv och skär ut egna fina små motiv
fina små motiv kan till exempel vara bokstäver(BD, A, FAT), ett heartagram, en sol eller en bil
släng in plåten i ugnen och låt den vara där i några minuter
tag ut, inse att pepparkakorna fastnat i plåten
skrapa bort de brun/svarta resterna av bakandet från plåten och släng i soptunnan
släng även degen som blir över

jag gjorde dundertabben att äta av degen trots att jag för tre dygn sedan spydde okontrollerat i en halv oändlighet till följd av pepparkaksdegsätande
nu mår jag illa igen
antar att alla vill veta det liksom!?
dumdumma dumpepparkaksdeg </3
ALDRIG MER PEPPARKAKSDEG!!!!
(vilket jag förvisso sa typ i förrgår också.. men nu menar jag det verkligen!!)
jag tror jag är allergisk mot pepparkaksdeg.. kan man vara det? jag är nog det i alla fall
nu ska jag röka HEJDÅ :@


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0