kom kampsång

för övrigt ringde just min mentor
hon ville bara fråga hur jag mådde och så
jag blev chockad men glad
hon kan vara en riktigt bitterfitta ibland
men just idag, när jag behövde det, så var hon så snäll
efter mötet till exempel kramade hon mig och sa "men gumman, jag bryr mig så mycket om dig, jag vill att det ska bli bra och jag vet ju att du är så duktig, jag ska hjälpa dig och det här kommer funka"
och nu när hon ringde sa hon "jag kan bara inte förstå dig, för jag har ju själv aldrig varit deppad (hon säger alltid "deppad" och jag vill alltid fnissa när hon säger så, jag vet dock inte varför) och du berättar ju inte, med dig är det ju som om det finns som ett moln av dimma runt omkring dig och man kommer inte in så att man förstår"
jag svarade att "jag vill kunna berätta, jag skulle berätta om jag kunde, men det kan jag inte för jag förstår det inte själv"
och hon sa bara att "det kommer ordna sig, du är så bra, du kan klara av det här"
hon kan faktiskt vara väldigt bra
och hon verkar bry sig så otroligt mycket
jag blir alldeles rörd av hennes omsorg
vill nästan klara av skolan bara för hennes skull, för att hon gjort så mycket för mig
enligt de regler hon följer skulle hon egentligen dragit in mitt studiebidrag redan innan oktober (som rektorn sa) men hon säger att hon inte har hjärta att göra det för att hon inte vill ge mig ännu en sak att tänka på och att hon förstår ångesten och att jag inte skulle klara mig utan mina pengar och allt (hon vet att jag röker liksom..)
och på tal om rökning, hon säger alltid typ "men sluta röka! du kommer ångra dig sen om några år när du har missfärgade tänder och rynkig hy, och det är så lätt att bli sjuk för rökare har sämre imunförsvar..." blablabla hon är ganska jobbig men jag vet att det är av omtanke
och när jag säger något om att jag mår dåligt över min kropp och att jag får ångest när jag äter ställer hon sig och lägger upp ett matschema som innebär att jag ska äta ungefär femtontusen gånger om dagen och blabla
hon förstår sig inte på någonting och är oerhört dryg och fantastiskt jobbig, förmodligen den jobbigaste lärare jag någonsin haft
men hon är också den lärare som brytt sig mest om sina elever, och hon gör bara allt med mitt bästa i åtanke
vad i helvete blev det här för jävla kärleksförklaring?
men äsch hon är faktiskt helt okej för att vara knäpp
OKEJ nu ska jag sluta skriva om min mentor!
adios

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0