the heart is a rebel

idag efter skolan träffade jag moa
det var såklart mysigt och vi pratade mycket
vi satt på espresso house i ungefär 2½ timme innan vi hade sällskap hem
väl hemma åt jag mozarella och drack coca cola
sen fick min självdestruktiva sida utlopp
den psykiska självdestruktiviteten jag blivit expert på
detta ledde till ett sådant hysteriskt gråtanfall att jag inte trodde jag skulle överleva
till slut ringde det på dörren och med snorig näsa och söndergråtet ansikte smög jag fram till dörren och öppnade försiktigt
där stod min granne som på sin höjd säger "hej" och vänder bort blicken
"är det du som gråter så förfärligt mycket?" frågade hon
"ja.." hackade jag fram
"har det hänt något?" frågade hon omtänksamt
"bara en pojke som är dum i huvudet" svarade jag lika hackigt som innan samtidigt som jag snörvlade
"har han gjort dig illa?" frågade hon beskyddande, som att hon skulle sökt upp honom och brutit varje ben i hans kropp om så var fallet
"nej, han har aldrig gjort mig illa.... fysiskt" svarade jag
"men jag blev så orolig när jag hörde dig gråta så mycket.. är du ensam?"
"förlåt det var inte meningen att störa.. ja jag är ensam"
"nej nej det var inte alls så jag menade.. men gumman" och så gav hon mig en kram och jag började återigen gråta
så stod vi en liten stund tills jag frigjorde mig
"kan jag göra något för dig?" frågade hon
"det finns inget som går att göra.. men tack ändå"
"om det är något, vad som helst, så är det bara att ringa på, jag vill ju inte att du ska vara ledsen"
vi sa hejdå och när jag återigen var ensam bestämde jag mig för att sluta plåga mig själv pch tårarna degraderades sakta men säkert och är nu inte mer än ryckiga andetag och tysta tårar
jag har ont i halsen och det svider om jag så mycket som andas
ingen av mina grannar har någonsin kommit och ringt på hos mig, och det kan ibland bli väldigt högljutt hos mig av olika anledningar
men idag grät jag så högt att hon kom och plingade på
jag vet inte om det innebär att hon tycker det är helt okej med höga ljud i övrigt men bara inte vill höra mig gråta, eller om jag överröstade alla andra höga ljud som i det förflutna studsat mellan väggarna i min lägenhet
inte helt omöjligt att det är det senare alternativet
och nu har jag som sagt ont i halsen
jävla skitliv :<


Kommentarer
Postat av: Moa

älskar dig. bara höra av dig ifall du vill att jag ska komma ellet ifall du vill komma <3

2010-02-09 @ 23:23:21
URL: http://highanddry.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0