sverige

jag är så fruktansvärt trött och förstörd idag, men trots detta skall jag i korta drag berätta om min vistelse i göteborg
i fredags kom fredrik och hämtade mig halv tre ungefär och så började vi köra mot staden
vi kom fram ungefär klockan sju och jag träffade oscar
vi åkte hem till honom och kollade lite på bilder från emmaboda (nostalgi) och drack lite vin
sen åkte vi hem till fredriks vän jonas och fortsatte dricka lite
efter ett tag åkte jag oscar och fredrik till park lane
fredrik ställde sig i kön men jag och oscar är hardcore/dumma i huvudet/ointresserade så vi gick förbi kön och sa att vi stod på gästlistan
eftersom vi inte gjorde det kom vi inte in (hahaha lyckat) men vi brydde oss egentligen inte och så gick vi till gossip istället, som var någon sorts gayklubb
trots det faktum att halva grejen med att vara bög innebär att man som kille tänder på andra killar blev jag eh.. uppvaktad, av ett antal män, så det blev gratis garderob och shots(y) perfekt hahahah
oscar muttrade något om att det borde varit han som blev uppvaktad, men att det trots allt inte var så underligt att jag kunde intressera pojkar/män oavsett sexuell läggning med tanke på hur jag ser ut (sötoscar<3)
när gossip stängde åkte vi av någon anledning hem till jonas igen och det föll sig så att vi sov över där
när vi vaknade på lördagen gick jag och oscar ifrån jonas place och kollade i second hand affärer och sedan köpte vi pizza, vi tävlade om vem som kunde äta mest, oscar vann för han orkade äta hela sin pizza, jag åt nästan hela men sen började jag typ gråta och blev helt yr i huvudet
sen duschade jag och så typ svimmade jag och kunde inte se något så jag och oscar bestämde oss för att skippa utgång på kvällen
vi kollade på melodifestivalen och sedan bestämde vi oss för att gå ut ändå haha
jag var typ helt ofixad och kände mig som världens fulaste men äsch man kan ju inte alltid vara på topp
vi åkte hem till oscars pojkvän och drack lite vin och hade trevligt, sen åkte jag och oscar till underjorden och partajade i ett par timmar
träffade the man of my dreams och stod och studsade arm mot arm med honom och skrek "CONFUSION, CONFUSION CONFUSION, I LOVE YOU I LOVE YOU I LOVE YOU" och ville bara gifta mig med honom och att vi skulle leva lyckliga i alla våra dagar och att jag för alltid skulle få stå sådär som jag gjorde då med hans armar runt min kropp
dock frågade jag aldrig vad han hette så han är i princip omöjlig att hitta på facebook.. jag har spenderat ett antal timmar åt att försöka hitta honom (ja jag blev på fullaste allvar kär i människan!)
oscar och jag åkte även i lördags kväll hem till jonas, där vi möttes av en låst port och inget svar på mobilen
en vettskrämd fredrik ringde och hasplade ur sig "FÅR DU TAG PÅ JONAS!?!?!!?" nej, nej fredrik jag får inte tag på jonas
för jonas hade dött
i alla fall kom ett tidningsbud och släppte in oss i trappuppgången så vi kunde hysteriskt ringa på ringklockan och väcka jonas från de döda
vi fortsatte dricka vin och efter lite drygt en timme kom fredrik hem och gjorde oss sällskap
det blev sovdags och när vi vaknade på morgonen hoppade jag fredrik och oscar in i fredriks bil och åkte hem till oscar, där jag bytte om till lite bekvämare kläder och hämtade min väska
sedan åkte jag och fredrik hem
det var göteborg i väldigt korta drag
helgens favoritcitat är:

"angelica, bli aldrig ful, det är så jobbigt att sminka över!"

"fjortisar är ju som judar, de finns överallt!!"

"hon är östtysk handbollsmästare i handboll"

"varning för älgar"

"den väger typ ett ton!"
"vad sa du? är det franska?"

för övrigt älskar jag göteborg! man behöver inte betala för att förflytta sig
jag har inte betalat någon form av transport (förutom bensinpengar till fredrik, som han visserligen ska få imorgon men ändå)
jag har åkt både buss, spårvagn och taxi gratis hur mycket som helst
så lovely!


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0