dead souls

igår somnade jag till ljudet av felicias röst
hon berättade godnattsaga efter godnattsaga tills jag inte längre orkade hålla mig vaken
jag vaknade med ett ryck av att väckarklockan ringde men somnade snabbt om igen
"jag ska borsta tänderna nu, om inte du har klivit upp när jag kommer tillbaka tänker jag hoppa på dig tills du får talfel!!" hotade felicia
valde efter noga övervägande att kliva upp
felicia promenerade iväg till sin skola och jag till min
möts av orden:
fan det ser ut som du skulle kunna börja gråta vilken sekund som helst, jag har aldrig sett dig såhär deppig, vad gör du ens i skolan när du mår såhär dåligt?
innan jag sagt så mycket som ett ord
tydligen utstrålade jag sorg
har inte möjlighet att stanna hemma bara för att mitt liv inte längre existerar
jag har en närvaro att sköta
fick veta att vi hade svenskaprov på efterkrigstidslitteratur, vilket jag inte kan ett jota om (mitt eget fel förvisso, med tanke på att jag inte varit på lektionerna)
så jag och rebecca övade lite snabbt och så gjorde jag provet
så länge jag blir godkänd kommer jag alltså vara nöjd över resultatet
varför känner jag aldrig till saker?
i alla fall, sen blev det äckliga kikärtsbiffar (som visserligen inte alls var äckliga men de smakade ingenting och jag väljer att rikta all min ilska till dessa stackars små matklumpar som skolan idag valde att servera)
på bilden fortsatte jag med min tavla (tema BD.. jag fortsätter vara förutsägbarhetens gudinna)
Kent - Hjärta började spelas på radion och jag höjde volymen som tusan
Björkman skrek att jag skulle sänka men Carina sa att om jag ville lyssna på den låten på hög volym fick jag göra det
började gråta, men ingen märkte för jag gick in i ett tomt mörkt rum och torkade bort de små vattenkristallerna från kinderna
jag gråter inte på offentliga platser, så det faktum att jag började gråta i skolan idag säger verkligen en hel del om hur jag mår för tillfället
även om jag försöker skämta bort det och skriva/säga vitsiga saker och verka som att allt är som vanligt
efter skolan åkte jag hem och pratade om gud
nu är planen att jobba ikapp några svenskauppgifter jag inte lämnat in ännu
funderar även på att kolla på john tucker must die... jag och felicia såg den igår
men i tider som dessa kan man inte se den tillräckligt mycket
första punkten på listan är dock att ta en dusch


Kommentarer
Postat av: Moa

angelica IMORGON! jag slutar dock kl 18.00

2010-02-08 @ 21:35:07
URL: http://highanddry.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0