no one's gonna love you

OKEJ så jag måste erkänna att  jag inte var i skolan idag...
men det är inte så illa som det låter
jag skulle av olika anledningar bara ha första lektionen idag, idrott åtta till halv tio
vi skulle göra ett konditionstest som innebar att springa till något ställe
när jag vaknade kvart över åtta, väckarklockan till trots, tänkte jag bara att det var alldeles onödigt att skynda iväg
för visst skulle jag kunnat vara på skolan vid kvart i nio eller något liknande
MEN då skulle alla redan ha sprungit iväg och jag skulle inte veta vart jag skulle ta vägen
så jag beslutade helt enkelt att denna enda dagen inte anstränga mig för att komma iväg
som kompensation tänker jag vara med på rudbeckslunken på tisdag som jag egentligen tänkte skippa...
i alla fall har jag istället för att vara i skolan mest bara tagit det lugnt
och ätit brunch
nu ska jag ägna de kommande timmarna åt att göra allt det jag inte gjorde igår
jag skulle ju ha en utföra-sysslor-i-hemmet dag igår... så blev det inte nej
jag hade skrivit "ej anträffbar" i almenackan för att verkligen säga till mig själv att nu jävlar ska jag ta itu med allt
men ja.. efter skolan gick jag ju på stan en timme or so med fia
sen gick jag hem och diskade
sen promenerade jag till gideonsberg med felicia , en promenad som visade sig vara helt lönlös
oerhört tragiskt, vilket även påminner mig om ytterligare en sak jag ska göra idag...
på kvällen fanns det ingen energi till att utföra sysslor i hemmet
SÅ nu skall jag rivstarta dagen genom att få ordning på allt sen flytten
tömma alla de resterande lådorna och dylikt
när eftermiddagen börjar smyga sig på kommer jag förhoppningsvis även ha hunnit dammsuga och tvätta (om tvättstugan är ledig) samt tvagat och fixat mig själv
sen... ska jag vara parT hela helgen (y)
det blir fint som snus

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0