lyckans undulat

jag var ju så duktig
steg ju upp ur sängen när klockan ringde
fixade håret, sminkade mig och tog min medicin
packade väskan, borstade tänderna och klädde på mig
sen tog det stopp
jag hade hunnit så långt som att kolla upp busstiderna
och bestämt vilken buss jag skulle sitta på
men jag kom aldrig utanför dörren
har spenderat de gågna tre timmarna i vaket tillstånd men jag måste nog ändå drömma för såhär kan väl inte livet vara på riktig?
jag är hungrig, så oerhört hungrig
äter för lite
men har ingen matlust
allt ser bara äckligt och groteskt ut, får mig att må illa
huvudet exploderar varje sekund och jag står nästan inte ut
ibland har man dåliga dagar, det är inte mer med det
nu är första lektionen för dagen slut
snart börjar den andra
ingen av dom kommer jag vara närvarande på
den tredje lektionen ska jag däremot vara med på
jag samlar all min kraft för att ta mig till skolan så småningom
när det är avklarat och skolan är slut skall jag träffa soulmate
prata tills munnen rinner av mitt ansikte
vad händer ikväll?
antagligen sitter jag ensam i mörkret och låter tankarna glida iväg åt alla möjliga håll
försöker att blunda men ser bara samma sak hela tiden
ligger vaken med ögon som svider av salt och sömnlöshet
jag är stark
jag överlever såklart
jag är ändå oväntat stabil just nu
men jag måste tillåta det att göra ont ett tag
det är inget konstigt med det
inga konstigheter
som man skulle kunna uttrycka sig

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0