fractions

okej jag orkar ju inte riktigt numera
så ni ska få en galet fåordig resumé av den vecka som nyligen sprungit förbi
förra torsdagen åkte jag till köping med sarali
sov över och så
fredag åkte jag till göteborg
träffade mor och syster, såg håkan hellström
åkte till halmstad och så
lördag vi gick på stan och så, sen födelsedagsfirande av syster med kusiner på besök
söndag, dags att åka hem
när jag kom till stationen i västerås stod flisa med mor och mötte mig och skjutsade hem
på dörren satt en fin lapp och väntade på mig
blev glad hela vägen in i själen

nu i veckan har allt blivit som det blivit
i onsdags var jag uppe i galaxen med luke och fånade mig
var trevligt, och igår var det skolfoto
sen åkte jag och luke hem till hennes mor och fikade
slutade med överflödig stress och en luke med kaoshjärta
jag hade inga känslor
sen på vägen hem började dumma minnen explodera i mitt huvud och jag gick genom ett västerås utkant i nattens mörker och grät och snyftade som om jag skulle dö vilken sekund som helst
så fort jag kom hem gjorde jag det också, dog
kollapsade på hallgolvet och kunde inte resa mig på ett bra tag
bara låg och hyperventilerade och grät ofantliga mängder

sen kändes allt mycket bättre
när jag gråtit ut varenda liten tår som legat och gömt sig inombords
och idag är allt glömt och förlåtet
jag ska dock städa och pyssla i flera timmar nu
fick ett plötsligt behov av total och fullständig ordning och reda

nej det blir ingen skola idag
efter mitt psykbryt igår var jag på tok för trött för att sitta vaken hela natten och plugga
detta resulterar i att jag inte har någon redovisning att framföra på svenskan och jag får för dåligt samvete för att ens orka tänka på skolan just nu
helg, sen nästa vecka blir det sköta mig till hundratjugo procent
utom måndag då jag vet att jag kommer må för dåligt för att orka någonting över huvud taget
ettårsdag

nu... städa tills ångesten på lätta vingar flyger ut ur min kropp


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0