ciao

sitter ännu en gång i skolan
på ännu en urtrist lektion i datorkunskap
den enda kursen jag verkligen ogillar
känner mig i alla fall ganska bra som tog mig hit
bara för den här dumma lektionens skull
alltså jag lär mig ju i alla fall något vilket jag inte trodde jag skulle
så det är ju i alla fall bra
men min lärare är som en sengångare som arbetar i ultrarapid
alltså, han pratar segt och släpigt, och cirkulerar salen med en hastighet som inte kan överstiga mer än ett par kilometer i timmen
hans genomgångar håller på nästan hela lektionen, det vill säga 1½ timme
men ÄNDÅ hinner jag inte med på grund av att han bara klickar runt och gör allt så snabbt att det är omänsligt
i alla fall för mig som är så oteknisk att Herkules skulle utklassa mig i ett frågespel som handlar om tekniska saker any day of the week
Herkules, tänker ni, han är ju bara en påhittad gammal grekisk sagofigur.. och inte hade han någon dator heller
nej, där har ni min tekniska kunnighet i ett nötskal
ibland lyckas jag briljera tack vare att jag ändå är så pass smart (förlåt men jag är det)
som när jag skruvade isär en hel cd-spelare för att skivan fastnade, och sedan skruvade ihop den igen efter att ha plockat ut skivan
jaa det var ett av mina stoltaste ögonblick i livet
jag har helt kommit ifrån ämnet
inte för att jag hade något vidare viktigt att prata om
usch vad jag hatar att utsätta er för detta vill-mest-bara-få-tiden-att-gå-inlägg
men jag hatar ännu mer att inte förstå vad min lärare säger
så jag låtsas hålla mig sysselsatt genom att blogga lite och så
perfekt
han lär dock märka när jag inte har gjort något av det jag egentligen borde göra
suck
okej, ska lyssna på honom nu
och fortsätta att inte fatta någonting
HJÄLP jag är redan lost, kollade bara upp på hans genomgång i två sekunder
usch

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0