mot en himmel av järn och gift och bly

har haft en minst sagt fabulös helg
i fredags var jag med Felicia
vi såg på film (Changeling och Candy) båda var helt magiskt underbara
när jag vaknade igår gjorde jag mig i ordning och tog mig till Stockholm
mötte söta moster och tog en taxi till moderna muséet för att titta på utställningen av Dalí
den var oerhört fascinerande och inspirerande
cool moster har jag också, det var någon slags kö som i snigelfart rörde sig förbi alla tavlorna, men så fort vi klev in sa moster "nu är det såhär, jag står INTE i kö!!" och så struntade vi i vett och etikett och trängde oss runt bland alla tjuriga konstfantaster
sen gick vi i språngmarsch till hötorget och in på biografen för att se En Julsaga, den var otroligt bra och jag älskade att den var i 3D , det var häftigt
efter filmen tog vi oss till en resturang som var muchos fancypants
den sortens resturang där vi betällde förrätt för en ofantlig summa pengar och fick in en halv mozarella och några körsbärstomater
SÅ fancypants var det, svindyrt för så lite mat som möjligt
i alla fall var det fantastiskt gott! trots att jag verkligen inte tycker om sånadär fina ställen, känner mig så vilsen
efter middagen gick vi hem till moster, jag fick tusen saker av henne, två par skor, en väska, lite kläder och lite julpynt (haha gulligt)
så tittade vi på Die Hard 4.0 och så sov vi
idag vaknade vi tidigt, ungefär åtta
vi åt frukost och sen duschade jag
så sa jag "moster... jag tror jag tar en liten powernap!" och hon höll på att fnissa ihjäl sig för jag är ju så makalöst bedårande
i vilket fall blev min femton-minuters-vilopaus till en hel timmes djup sömn
resultatet var att jag inte hann fixa håret, och sminkningen var knappt märkbar
vi skuttade iväg till storkyrkan i gamla stan där vi närvarade på mottagandet av stockholms stifts nya biskop Eva Brunne
det var historiskt, för hon är lesbisk, gift, har barn, och är kvinna... hon är den andra kvinnliga biskopen i stockholm någonsin och den första biskopen någonsin som är öppet homosexuell
i alla fall
när det var slut gick vi till NK och åt en minimal räkmacka, den minsta räkmacka jag någonsin sett faktiskt (jag förstår verkligen att moster är så smal, hon äter mat som är tiny och så går hon i femtontusen kilometer i timmen)
sen gick vi till centralstationen och jag mötte min vördade mor och far
vi gick till pizza hut och jag fick lite riktig mat, sen köpte de strumpbyxor till mig :>
och så separerade vi och jag tog tåget hem till västerås
fredrik hämtade mig på stationen och vi köpte glass och hyrde film
så åkte vi hem till mig och kollade på filmen, "På andra sidan" hette den
den var inte jättebra men den var läskig :<
så åkte fredrik hem och sen dess har jag chillaxat
ska snart sova hade jag tänkt, grunda för veckan :>
hoppas alla har haft en lovely helg och att veckan blir fin
jag är glad
puss

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0