disintegration

jag klarar inte av mitt liv som det ser ut just nu
jag går bara ner mig själv i ingentinget
istället för att gå till skolan ligger jag på soffan med en kopp thé och lyssnar på the cure
det krävs all min kraft och energi för att ta tag i vardagliga ting
såsom tvätt
magen kuttrar och säger "fyll mig"
men jag har ingen energi till att göra någon mat
som så ofta nu för tiden är jag illamående
jag känner mig sjuk, men utan att vara det
om inte illamåendet och hungern går över snart måste jag nog ta tag i mig själv och laga lite mat

det kan inte få fortsätta såhär
nu ger jag upp, jag orkar inte hålla fast i mig själv
nu tänker jag göra allt i min makt för att få må bra
trots att det innebär att förlora en del av mig själv
jag skall börja med rutiner

från och med nu skall jag lägga mig vid samma tid
och jag ska kliva upp vid samma tid
jag ska börja äta frukost, även om det så bara är en macka
jag ska gå till skolan även de dagar då jag inte orkar
om jag mår dåligt ska jag tillåta mig själv att avboka saker jag planerat och efter skolan gå hem och ta det lugnt
jag ska sluta skada mig själv på alla de sätt jag för nuvarande gör
jag ska promenera varje dag, även om det bara är till och från skolan
jag ska göra något kreativt varje dag, skriva, teckna eller vad som helst
och framför allt ska jag sluta gräva ner mig i högar av onödiga tankar
det är som det är och det enda jag kan förändra ska jag förändra, det andra skall jag inte slösa den lilla energi jag har på
jag skall umgås med vänner mer varierat än nu
inte mindre med dem jag umgås med nu, bara mer med dem jag inte umgås lika mycket med
jag ska försöka hitta ett jobb
sluta slösa mina pengar på saker som jag varken behöver eller har råd med

det jag är rädd för är att förlora människor
förlora det sociala liv jag numera lever
men om jag vill ha någon som helst chans att behålla mina vänner måste jag själv må bra, eller i alla fall bättre
från och med nu ska jag på veckodagar gå och lägga mig klockan elva

hjälp mig att klara av det här!?

Kommentarer
Postat av: frida

lycka till bästa du. det är bra att sätta upp mål trots allt. listor.

2009-11-12 @ 17:32:21

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0