a side of me and such a part of you

jag vet att klockan är halv tolv
och att jag enligt mina nya storslagna planer borde jag sova
och det ska jag också
alldeles snart
men just nu är det för mycket som rör sig i huvudet på mig
jag trodde, hoppades, att jag var någon som gjorde ett avtryck
tydligen hade jag fel
men jag tar nya tag
bygger upp drömmen som är dömd att krossas
för den är så vacker, just för stunden
och visst ska man väl ge näring till kärlek
även om kärleken är så barnslig den bara kan bli
gör den mig lycklig
du gör mig lycklig
och just nu vet jag inte vem du är
om det är du som ibland ligger hud mot hud med mig
som klappar mitt hår och sjunger för mig
som tittar på mina armar och inte kan maskera sorgen
eller om det kanske egentligen är någon helt annan
den människa som var i mina tankar då jag började skriva
jag vet inte vad jag känner
jo
jag vet mycket väl vad jag känner
jag vet att du är den jag beskrev
och jag vet också att den man som i mina ögon är perfekt inte är mannen som äger mitt hjärta
mitt liv är komplicerat på alla möjliga sätt och vis
jag vet inte själv vem som är vem
och skiftningarna av tankar sker på blott en sekund, ibland ännu snabbare
jag måste somna
lugna mitt oroliga kaoshjärta


Kommentarer
Postat av: Sandra

sv; för att jag har städat och inte fått betalt för de och sen städade jag igen :p sååå^

2009-11-14 @ 01:37:02
URL: http://sandraspage.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0