sommarkänslor




det är alldeles för varmt för att jag ska orka vistas någon annanstans än inomhus, helst på mitt rum placerad framför fläkten, eller nere i källaren där luften är sval och uthärdlig <3
det flyger kryp igenom luften och sätter man sig utomhus blir man prickig av äckliga smådjur som vill bosätta sig på min hud för stunden, och man tvingas dansa vilt och galet för att bli av med de äckliga små liven
överallt dyker smala brunbrända kroppar upp i så lite kläder att man nästan blir generad och själv gömmer man sig bakom sina vanliga kläder, i skräck för att visa sin blekfeta kropp för främmande och bekanta, vilket resulterar i att man inte bara ser dum ut, utan även svettas som en bäver
alla människor blir glada och sociala och har grillpartyn och fester hela natten lång, av vilket det enda jag tar del av är den alldeles på tok för höga musikens technotoner och markskakningar, eftersom jag själv aldrig får vara med på dessa tillställningar
samtliga högtalare i detta avlånga, vanligtvis iskalla, IKEA-land skriker ut samma gamla uttjatade sommarplågor som de har gjort så länge musik har existerat i digital form och jag höjer volymen på min egen musik, den som aldrig blir uttjatad, men som aldrig riktigt passat i sena sommarkvällar
jag har längtat hela långa, lagom svala, vintern på denna hemska årstid
för after all, i do love it <3

Kommentarer
Postat av: bella

du skriver helt fenomenalt och bilden på dig var väldigt vacker <3

2009-05-31 @ 17:58:19
Postat av: frida

vi kan ha grillkväll tillsammans när vi ses nästa gång. i vinterjacka om inte annat.

2009-05-31 @ 21:44:10
URL: http://forksandknives.blogg.se/
Postat av: Stina

du är så vacker <3

2009-05-31 @ 22:51:18

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0