only love can break your heart

kanske är det värt det
kanske är all smärta inte förjäves
jag har inte bett om att få mina tankar occuperade av suddiga bilder som får mig att le mellan tårarna
jag har inte bett om att få mitt hjärta utslitet och trampat på för att det ska orka slå regelbundet
jag har inte bett om att få tiden att gå saktare för varje sekund jag inte är med dig
och snabbare när vi är tillsammans
tiden, klockan, visarna som alltid rör sig så sakta och exakt
ibland rusar de runt som om de fått för mycket att göra
jag vet att du bor i mitt hjärta
för tiden går fortare så ofta nu för tiden
men jag orkar inte
jag orkar inte bryta ihop i armarna på min bästa vän på en cykelbana mitt i eftermiddagssolen
jag orkar inte vara människan som så uppenbart behöver uppmärksamhet och kontakt att folk som inte ens känner mig anar att saker inte står rätt till
jag orkar inte vara den som ingen älskar men som går att utnyttja i svaga ögonblick
snälla du får min tid att gå snabbare
jag vill förlora mig mellan visarna tillsammans med dig
och jag skulle ge allt för att få dig
kärlek vid första ögonkastet, jag trodde det var en kliché, men det var sant, varje ord var sanning
veritas
snälla älska mig
kan du inte älska mig som ingen någonsin gjort?
du har fått mitt hjärta att stå still
snälla, få det att börja slå igen
för jag älskar dig


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0