i wanna be adored

lyssnar på bra musik och är tom i hjärta och själ
för en gångs skull
galet skönt
allt jobbigt och problemigt finns ju fortfarande där
men just för stunden är de inte en stor klump inombords
de tar inte upp mina tankar och känslor
nu är jag bara helt, puuuh tom och enkel
och allt känns lätt (y)
det är bra
det där men livet kanske inte är så komplicerat trots allt


pappa säger att jag måste sluta vara rädd för spindlar
(som om man bara kan bestämma sig för att vara rädd eller inte rädd, klart jag inte VILL vara rädd, men jag bestämmer ju inte själv)
pappa: det funkar ju inte, nu när du ska flytta hemifrån, du måste kunna ta bort spindlar själv
jag: men jag har ju grannar!? jag kan plinga på hos någon och be dom ta bort!
pappa: hahaha men det kan du ju inte göra, folk du knappt känner liksom!?
jag: nej okej, men jag kan ringa någon jag känner!
pappa: eeh för att komma och ta bort en spindel?
jag: mmmm

fan, hur blir man orädd för någonting?


Kommentarer
Postat av: bella

skaffa en vandrande pinne! dom är släkt med spindlar, å gosa å mys med den å låt den klättre i ditt hår. det gjorde jag när jag var typ 10, sen dess har jag varit typ bästa vän med spindlar <3

2009-05-16 @ 09:41:18

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0