butterflies and hurricanes

fick en anonym kommentar till "bara tankar"
texten var på isländska och kommentaren var en fråga angående vad texten betyder
det är ett stycke ur en av sigur rós låtar som heter Ný batterí

mitt citat var:
Mig Langar Að Skera
Og Rista Sjálfan Mig Á Hol 
En Þori Það Ekki
Frekar Slekk Ég Á Mér
Aleinn Á Ný

enligt en hemsida som översätter låtar till engelska betyder det stycket:
I want to cut
And slice myself to death
But daren't risk it
Instead I turn myself off
Alone again

jag utgår ifrån att alla förstår engelska, för jag orkar inte översätta
men, som titeln till det inlägget förklarar så är det bara tankar
jag har ju som vissa (antagligen typ alla som läser min blogg!??) vet, varit självdestruktiv under en längre period
jag har slutat att skada mig själv fysiskt
men tankarna på det och en viss längtan finns kvar
ingen behöver tolka detta som att jag funderar på att börja skada mig själv igen
det är som sagt, bara tankar
jag tänker mycket på det, enkelheten, den lätta flykten för stunden
men det skjuter bara upp, och förvärrar, problemen
så jag ser det inte längre som en tänkbar metod för att handskas med mina tankar

förresten, imorgon är det exakt tio veckor sen sist jag skadade mig själv
sjukt jävla bra jobbat om jag får säga det själv
och det får jag

pusshej :)

Kommentarer
Postat av: frida

du är sjukt jävla otroligt bra!

2009-05-18 @ 10:50:40
URL: http://forksandknives.blogg.se/
Postat av: stina

bra att du slutat <3

2009-05-18 @ 15:54:50
URL: http://fooobb.blogg.se/
Postat av: simone

det tycker jag är bra gjort :) fortsätt medf den stilen<3

2009-05-18 @ 20:32:31
Postat av: Sarali

GO GO GO GIRL !!

2009-05-19 @ 13:53:39

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0