tystnad (äntligen)

vi är inte sånna som i slutet får varann

jag hoppas av hela mitt hjärta
och tror med allt jag är
, att håkan för en enda gångs skull har fel
kan du förstå mina knasiga motsägelser?
att saker kanske inte är vad det ser ut att vara
när tiden är den rätta kommer du förstå
saker som att allt inte alltid är bara på ett sätt
kanske kan det vara på många sätt
en vacker dag kommer du få klarhet i det kryptiska

jag hoppas att du inte blir allt för fundersam
att jag inte rör till det ytterligare, i mitt snedvridna försök att skapa klarhet
göra jag det, så skit bara i vad jag säger!!

även i detta finns det så många olika synpunkter och åsikter
låt det vara glömt idag
som om det aldrig hade hänt
kanske har det aldrig gjort det
allt kanske var en dröm
riktigt så enkelt är det nog aldrig, tyvärr

det enda vi vet om morgondagen är att
ingenting som hänt spelar någon roll framtiden skapar vi av
glädje, och nya skratt
, för det är vad framtiden består av, och det är vad vi har att se fram emot
om någon är värd att få se klart, är det du, min älskade
compadre <3 (du trodde man kunde svika kärlek oh-oh ooh yeah men det kan man inte)
helst av allt önskar jag nog att man kunde det, saker vore nog lättare då, inte sant!?

jag förstår nog inte riktigt vad jag själv säger
allt det här, jag vet inte, det är nog mest bara svammel, men
glöm inte vad jag sa, om att saker kan vara på flera sätt

glöm inte bort att det finns fina dagar
överallt finns det små guldkorn, det gäller bara att man vågar se dem
redan nu börjar jag tappa bort mig själv (men jag stretar vidare)

vem äger ens hjärta när det kommer till kritan? egentligen är det nog bara en själv
att man kan ge bort sitt hjärta, vet vi allt för väl
det har vi gjort gång på gång allt för länge nu

så om du fortfarande orkar,
om du inte har tröttnat på
mina virriga, till synes meningslösa ord

här finns jag, jag vill hjälpa, låt mig ta del av ditt liv
eller kanske främst dina tankar, för genom dem tar jag del av ditt liv
låtsas inte om att jag ofta säger helt fel saker
som att du inte orkar (fast du orkar betydligt mer än någon jag någonsin träffat)
tro inte på det jag säger, i de fall då det är negativa saker (jag ser inget negativt i dig)

för ibland känns det som om jag måste vara rå och brutal och
överdriven i det jag säger, för att du ska ta åt dig
reta inte upp dig på min icke existerande ödmjukhet (jag vill bara att du ska förstå)

allt kommer ordna sig, allt kommer bli bra
tro mig, jag ska göra allt i min makt för att det ska bli så
tro mig, jag ger inte upp!

fast det finns stunder jag tvivlar på min egen styrka, mitt humör
åker berg-och-dalbana, kommer jag så länge som jag finns, att finnas för dig!

du är för viktig för mig för att jag ska kunna, vad ska man säga?
inte bry mig, haha nej jag vet inte, joo jaa, strunta i det!
trevligt det känns när man inte ens kan sitt eget språk
tror jag borde börja skolan igen (hehehe) nej skoja

låtsas inte om mina trötthetsbloopers eller vad man ska kalla dem
ingen förstår vad man menar när klockan är halv tre på natten
varför är jag vaken? man borde sova nu!

alltså,
ta åt dig av det kloka jag säger
ta inte åt dig av det okloka jag säger, hahaha bra va?

vad var det ens jag började prata om?
eeehm, JUSTE okej nu är jag back on track
riktigt som det ser ut att vara är det inte alltid nej
kan det kanske vara så att nuet och framtiden inte är samma sak?
att saker och ting förändras?

borde du inte lära dig att njuta av det du har för stunden? när det du har
är så pass bra?
tror du inte att det bästa vore att lita på att framtiden kommer ihåg dina känslor och
tar dig tillbaka i ett nafs, då är allt däremellan vackra minnen, men samtidigt
redan passerat, tiden har inte tagit någon tid alls
en dag kommer du vilja ha haft de här stunderna du har chansen till just nu!

låtsas inte att du förstår om du inte gör det
inget är som det ser ut att vara (fan jag har fått det på hjärnan, är det från aladdin?)
typ jafar säger väl så, äsch jag vet inte hahah (hej svammel)
ahah ååh jag borde sova nu

promise att du läser om och om igen tills du förstår exakt exakt vad jag menar
åkäj!!??!! (ni andra behöver inte läsa om och om igen)

man vet om man är den jag talar om, trust me, tvekar du, så är det inte du
inte en chans, endast en människa, och ingen annan, kan förstå
got it? förstår du innebörden av texten så vet du att det är dig jag menar

puss min älskade vän, jag ger inte upp <3


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0