Sleeping With Ghosts

soulmate dry your eye cause soulmates never die

jag. har. en. dålig. dag.
mitt huvud bankar som en bankman
matspöken
pengaångest
dålig självkänsla
funderingar, för många, alldeles för många
råttor
skuldkänslor

ibland blir det för mycket på en och samma gång
allt för ofta

jag hade tänkt vakna elva idag för att göra mig i ordning utan stress
för jag ska träffa min läkare
jag vaknade självmant fem minuter i elva
och orkade inte
jag orkar inte lägga ner tid och energi på att sminka mig och fixa håret när det redan ser okej ut sen igår
så här sitter jag nu, med placebo som langar peppen
funderar på frukost, funderar nog mer än man borde
men det är så mycket som ska vägas in
jag tror dock att den sidan av mig som inte vill att magen ska kurra inför min läkare, som delvis känner till mina matspöken, är störst, så det blir väl nån macka om det finns hemma

idag ska jag in till stan och lämna tillbaka en klänning på gina
jag måste verkligen spara på slantarna
på tal om det så har jag förresten bestämt mig för att sluta röka på vanliga dagar
det går bra so far, eller asså, jag bestämde mig igår och det var söndag så det räknades inte, och idag är det visserligen måndag men det är jockes födelsedag så det gills inte heller
men som sagt det går bra att sluta röka på vanliga dagar
för jag måste verkligen bli rik

i alla fall nu skall jag göra mig i ordning
tjingeling


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0