Mr Cloudman

strängnäs är mys
idag har vi varit i skolan och det var en trevlig liten skola
frida och jag var lyxfetton och bildade manliga klubben när vi gick på pizzeria och delade på en margherita till lunch
övriga resturanggäster var av motsatt kön
frida och jag var klar minoritet
sen lite mer skola och efter det blev det strängnäs city
vi hittade en SUPERCOOL affär där allt var superbilligt och massa fina saker och på påsarna fanns det stjärnor =)
vi köpte tjockismat (kakor och naturgodis) och begav oss till en kyrkogård
där dansade vi vals på en grav
så gick vi till ett tempel och satt massa länge och åt vår tjockismat och lyssnade på musik och blåste såpbubblor
det var supermysigt om än lite kallt
sen gick vi till fridas bostad och chillade massa
blev en del pianospel och lite pluggisch för fridas del
sen blev jag sad_kid_91
kollade på youtubeklippet där henrik pratar om sin dröm om anders cirka sjuttonmiljoner gånger
min haka blev gropig, min läpp darrade, mina näsborrar vibrerade, min kropp skakade, mina ögon gick sönder i små vattendroppar
jag andades med ryckningar och var helt borta
frida torkade mina blöta kinder och när jag inte längre orkade röra mig klickade hon så filmen började om åt mig
och så kramade hon mig
jag kan inte med ord beskriva hur mycket det betydde att slippa vara ensam i den stunden, att ha frida brevid mig som en länk till verkligheten
sen gick vi ner till mälaren och satt på en brygga, jag rökte och blåste såpbubblor
vi sjöng och spekulerade, hittade på låtar och filosoferade
efteråt insåg att jag hade noll minne av att ha tagit mig från huset och, till vägen i alla fall därifrån minns jag
minnesluckor skrämmer mig även oviktiga sådana
vi åt middag
jag åt fem köttbullar och makaroner
nu övar frida piano och det skär ett djupt sår i mitt mörker, tömmer det på det svarta och fyller det med ljus
frida är bra på många sätt och vis

änglar är bra att ha, även dem som egentligen är vanliga (?) människor

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0