Jag Vet Inte Vem Jag Är Men Jag Vet Att Jag Är Din

enda programet jag har uppe i datorn för tillfället är Internet
och enda sidan jag är inne på på internet just nu är den här sidan, blogg.se för att skriva det här
min mobil ligger tyst och svart på nattduksbordet
min iPod är lika död som den har varit den senaste tiden (eller fungerade den för några dagar sen? jag minns inte)
stereon/radion är avstängd
det enda elektroniska som egentligen är igång för tillfället är datorn
och så då mobilen, men den tar nog en liten tupplur, i brist på vettigare sysselsättning
och som sagt, jag har inga musikprogram uppe på datorn
inte heller är jag inne på youtube, myspace eller liknande hemsidor som levererar musik till törstande öron
icke desto mindre hör jag hur låten ekar igenom vardagen
vart kommer den ifrån frågar jag mig själv?
källan är nära, allt för nära
hushållet sover
jag inser att det är inuti mitt huvud
men hur stänger jag av? jag vill ju sova, jag är ju trött och sjuk och jag har ju en alldeles förfärlig huvudvärk
håkans röst tar ingen hänsyn till detta och jag hör den lilla gitarren spela sin melodi
jag hör hur herrn sjunger sina ord
jag hur hur trummorna slår
och det bara fortsätter
inte för att jag inte älskar det, inte för att jag inte älskar låten, eller håkan, eller någonting som har med honom att göra
men det är smått enerverande att inte ha valet att kunna stänga av när man känner för det

jag känner mig som en gammal tant
vilket antirockstjärneliv jag lever
klockan är tjugo över ett en tisdagkväll, jag klagar på huvudvärk och känner mig för krasslig för att vara vaken

förresten måste jag härifrån, det är på allvar nu
begränsad ekonomi är ett problem.. och jag gör vad jag kan för att försvinna åtminstonde i korta små stunder
men det räcker inte längre och jag måste härifrån permanent
jag kan inte med ord beskriva den tacksamhet jag skulle känna om det finns någon människa med vänliga föräldrar och stora ytor i sitt hem som skulle vilja/kunna/få ta hem mig under en lite längre tid, med det menas kanske några veckor, kanske uppåt en månad om det skulle gå
jag har som sagt inte mycket pengar, och de försvinner hela tiden på något vis
men jag gör i princip anything
jag kan städa (även om det kanske blir kvar lite damm i hörnen, men jag är en riktig liten baddare på att sortera saker!), jag kan laga mat (även om jag är den sämsta kock världen någonsin skådat, och ni antagligen skulle bli matförgiftade, men jag är förfärligt duktig på att koka tortellini<3 vilket kanske inte kräver någon större talang men det är gott i alla fall!), jag kan hjälpa till med läxläsning (även om jag hoppade av skolan, och kanske inte förstår mig på vad ni håller på med i vissa ämnen, men vissa saker är jag duktig på!)
jag kan nog vara bra att ha i alla möjliga lägen
jag behöver inte så mycket plats heller, jag behöver bara en säng att sova i, eller madrass för den delen!
och tillgång till dusch och toalett, mat är jag inte så nogrann med, men det vore trevligt om jag fick mig en macka lite nu och då
det enda jag egentligen behöver är en liten punkt där jag kan vara, en madrass i någons rum eller vad som helst, bara det är min plats för ett litet tag, och bara det inte är här
jag vore evigt tacksam

Kommentarer
Postat av: frida

du skulle antagligen kunna bo här hos mig ett tag :)

jag tror inte att man egentligen får ha inneboende i rummer men jag menar det bryr vi oss inte om!

2009-03-03 @ 08:23:05

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0