I'll Be Gone

har tappat intresset lite för saker och ting
det enda som betyder något är musik, böcker och vänner
vänner träffar jag inte så ofta, på grund av avstånd och att jag inte är miljonär så jag kan inte ta mig land och rike runt för att träffa dom hela tiden :<
böcker är fina, har alltid tyckt det, kommer alltid att tycka det
när vardagen är bara bajs kan man hoppa in i en annan värld, och man får bestämma själv exakt hur den ska vara, om den ska vara spännande, rolig, sorglig, surrealistisk eller vad som helst, och om man skulle hata just den boken, och den världen, ja då har den alltid ett slut, det finns alltid en sista sida och man kan hoppa vidare in i nästa värld
vet inte, älskar hur ord kan fånga mig så
det är nog därför jag vill bli författare
jag vill också fånga, erbjuda ännu en värld, öka på utbudet som redan är så överfullt, låta någon, om så bara en enda människa, få tycka om en viss tolkning av en viss värld och känna sig som uppslukad från första till sista sida
eller även om det bara är ett litet ord i en hel bok, som fångar, så vill jag i alla fall låta någon få det lilla enda ordet, jag vill leka gud, och ge människor en helt egen värld
jag vill låta folk känna något, skit samma om det är att de avskyr eller älskar vad jag skriver, men jag vill tillåta folk att känna något i denna gråa värld, svart eller vitt, här har ni det, bokstäverna och orden är redan uppfunna och ni har redan sett dom oändligt många gånger, men jag vill lyckas få samma bokstäver, och samma ord, verka nya och intressanta
jag ska ge det ett försök
och så var det då musiken, musiken som är så svår, så omöjlig, så enkel
så svår att förstå sig på, hur några snören på en ihålig träplanka, några klossar på ett invecklat skåp, en röst, en himmelsk röst.. hur kan instrument vara så komplicerade, hur kan de framkalla så vackra ljud?
det borde inte vara möjligt, men det är det
melodier, känslor, jag vet inte vad
musik berör, på ett sätt eller ett annat, det är aldrig ingenting, alltid alltid är det någonting
jag önskar att jag vore musikalisk, jag önskar att jag hade tagit till mig när vi lärde oss att spela gitarr
jag önskar att jag kunde spela piano lika vackert som frida och alla de andra musikaliskt begåvade människorna
jag önskar att jag kunde uttrycka mig med med melodier istället för meningar
vill kunna höra mig själv spela sådär fint, sådär vackert som man kan sitta i timmar och lyssna till
det är mycket man vill


Kommentarer
Postat av: frida

åh vetdu, du berättade ju om att du lånat noter på biblioteket och jag gick dit igår och hittade massor! väldigt kul, tack för tipset. nu kommer jag spela elton john tills jag dör. och sjunga falskt till. fina fisken liksom.

2009-03-05 @ 18:31:08

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0