Hallelujah

min pappa tycker jag ska bli författare
min syster tycker jag ska bli poet
min mamma tycker jag ska bli låtskrivare

asså, det känns ändå som om de förstår mig
och jag älskar att de inte säger typ "nejmen ekonom, det borde du bli!"
eller typ "du ska inte bli sportkommentator då?"
liksom, dom ser vart min passion ligger
det känns jättebra

förresten, vad vill jag själv då?
jag vill bli författare, poet, låtskrivare, fotograf, musiker .. lite allt
jag vill utveckla mina intressen och hobbies och göra något på riktigt av det
så att jag får känna det där lilla skuttet i magen
liksom "jag är inte bara intresserad av det här, det är inte bara en hobby, jag är BRA, jag är faktiskt DUKTIG på det här. någon annan människa tycker det och jag får chansen att göra det här, någon tror på mig så pass mycket att de vill satsa på mig"
det vore obeskrivligt vackert att få känna så
alla borde få göra det åtminstonde en gång i livet
sådär, att man blir så varm i hjärtat att ingenting spelar någon roll


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0