fortfarande tystnad

ååh blir så irriterad
jag tänkte att "hmm jag kanske borde bli seriös och skaffa mig en riktig framtid"
efter att käremor belastat mig med sina sorger som till mestadels beror på mig och mitt liv (eller icke existerande liv enligt henne)
så var jag inne på arbetsförmedlingens hemsida och kollade lite
så såg jag att man kunde göra ett test, då tänkte jag
"ÅÅÅH GÖRA TEST, JAG ÄLSKAR TEST<3"
så gjorde jag testet
och tänkte typ "yessss, nu kommer det här säga något skitbra, konkret till mig, så jag kan fortsätta jobba stenhårt på det här med att bli seriös och grå"
så ba visade det sig att enligt det testet borde jag bli till exempel författare, konstnär, musiker, skådespelare, fotograf...
jag ville seriöst spotta på datorn
jag som trodde att teknologin skulle se igenom allt, säga något som är på riktigt
usch jag känner mig hemsk
som klagar över att jag har kretivitet i själen
men jag önskar att jag kunde vara lite mera grå
jag önskar nog det
jag önskar att testfanskapet kunde säga typ "du ska bli bilmekaniker" eller "du ska bli rörmokare" eller något RIKTIGT yrke
jag vet väl också att jag inte är tillräckligt speciell för att kunna leva med ett yrke som jag egentligen vill ha
men jag vill ju det, jag vill ju bli författare, eller konstnär, eller musiker, eller BLABLABLA
jag vill ju vara kreativ, egentligen
varför?
varför kan jag inte vara enkel och vilja bli taxichaufför eller något, vad som helst, något sånt som är realistiskt
jag är trött på att drömma om saker som nog aldrig blir verklighet
nu borde jag sova
godnatt sverige, klockan är tjugo i fyra på morgonen, det var länge sen jag var uppe så pass sent

Kommentarer
Postat av: bella

jesus. jag får alltid det där svaret på yrkestest "författare, skådespelerska" etc. fett coolt, jag är inte ensam :)

2009-03-03 @ 18:16:24

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0