saeglopur

konstig dag
när jag till sist vaknade gjorde jag mig någorlunda fin och tog bussen till stan
där gjorde jag ett snabbt besök på ungdomsmottagningen
jag gick in på bokia och köpte en ny almanacka för att sedan styra stegen mot bussen
den förrädiska plåtburken skulle inte komma på sju minuter så jag och mitt otåliga sinne klev under tiden in i närmsta affär, det vill säga Kicks
där började det klia i fingrarna av köplust och den förtryckta shopaholicen inom mig gjorde sig påmind
trots en kritisk ekonomi och en högst tvivelaktig inkomst la jag vantarna på en ögonskugga
snabbt åkte jag hem för att inte utsättas för ytterligare frestelse
jag hoppade av bussen två hållplatser tidigare för att gå via vårdcentralen och boka tid
jag hinner inte mer än innanför dörren så ser jag R och vill nästan vända
men han vänder sig om först och får syn på mig
"nejmen hej, vad kul att se dig, dig har man inte sett på länge!" säger han och tar ett steg närmre
jag inser snabbt att han kommer krama mig och snabbt rycker jag upp mig ur mitt drömska tillstånd och ler ett glittrande leende
vi kramas och utbyter artighetsfraser, mer han än jag eftersom jag försöker fokusera på att hjärtat inte slår sig ut ur mitt bröst
han blir kallad till sin läkare och jag får gå in i tidsbokningsrummet
efter ett tag får jag hjälp och precis när jag som bäst står och pratar om mens och förskjutning av denna hör jag steg i korridoren
när jag, sekunder senare, kliver ut ser jag ryggtavlan jag såg när jag först klev in på vårdcentralen
med ögonen fördärvade av små hjärtan och flygande amor-män går jag rakt in i en dörr
de ropar till mig från avdelningen att gå längre för att kunna gå ut i friheten och jag följer deras råd
dramat som utspelade sig är över
senare på dagen sluter jag upp med felle matilda jocke och jonas och vi fattar beslutet att äta pizza
pengar är problemet vilket resulterar i att jag och felle delar på en pizza och jocke och matilda inte äter, jonas åkte hem
efter att vi slickat våra tallrikar rena beger vi oss mot mitt hus, där jag felle och matilda tar oss in för att se på film
vi kollar halva på smällen innan vi drar vidare
efter att ha följt matilda till bussen möter vi jocke och jennifer och vi strosar planlöst runt i kvarteren
till slut bryter vi upp och var och en går på sitt håll
nästan genast efter att jag kommit hem ringer simone och livar upp min tillvaro
högtalartelefonen sätts på och jag pratar med henne, marie och emil i exakt en timme och två sekunder
mina läppar förblir smått krökta under hela denna tiden och när samtalet avslutas har jag ont i kinderna
men det är priset man får betala för att vara glad
imorgon ska jag felle och jennifer se på harry potter
andra gången för min del
jag vet inte hur jag ska ha råd, jag kommer vara ruinerad sen
men det gäller att prioritera och jag prioriterar att ha kul
nu ska jag först och främst sova, och beklaga mig över allt som måste fixas och allt jag måste ha råd med
förlåt för det milslånga inlägget, förlåt

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0