i jakten på din sagolika vy

jag har klättrat i träd
i trädet växte det körsbär
då åt jag körsbär
det var gott
fast jocke sa att dom hette bigaråer
men det spelar ingen roll
för de var ändå goda
nu har jag duschat
jag väntar på att mitt hår ska torka
när det har gjort det ska jag sova
imorgon ska jag till vårdcentralen på morgonen
sen ska jag jobba elva till fem
mamma vill att jag ska klippa mitt hår
att det ska klippas kort
jag slåss med näbbar och klor för att slippa
men jag börjar sakta ge med mig

ska jag klippa så kort som det är på bilden igen?
mamma säger att hon betalar en klippning om jag klipper kortare än bara topparna
och om jag klipper mig nu och hon betalar, då slipper jag slösa pengar på det inom den närmsta framtiden
fast samtidigt vill jag ha långt hår
men som det är nu blir jag galen
hatar mellanlängden, går inte att göra något
jag hatar det
och så tröttnar jag och klipper nog av det till slut
som vanligt
jag har aldrig haft långt hår
jag är för otålig
fy farao :<
jaja,.
nu är mitt hår snart torrt
så nu ska jag dricka vatten, läsa lite och sedan somna
även inatt får jag dela säng med tältet, sovsäcken, liggunderlaget och ryggsäcken...
jag har med andra ord inte städat mitt rum
jag prioriterade att klättra i träd med felle jennifer jocke och jonas
jag är en dålig människa
godnatt


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0