Work

nu är jag alldeles ensam igen, både moa och frida har rest hem
jag kollar på broder daniel dvdn och har så hög volym att det gör ont i huvudet
men det känns så bra ändå på ett sätt, jag vet inte

fredag den trettonde februari:
det började på fredagen med att jag kom till tågstationen, så kom ett gulligt litet x2000 inrullande på perrong tre och jag stog där, beredd på att vara glad
så såg jag en liten moa kliva ut ur en av dörrarna och så skrek jag "MOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA" och hela halmstad skakade och alla människor stirrade på mig när jag började springa sicksack mellan allt folk och sen kastade jag mig över moa
sen efter en miljon kramar tog vi oss till staden och upp till upm så jag träffade emma lite och så
sen gick vi till espresso house för jag hade KUPONG där så det var två för en på valfri varm dryck och muffins
så satte vi oss och krängde i oss och så
sen startade dramat, för en korrekt version av händelsen hänvisar jag till moas blogg (highanddry.blogg.se) men för en överdriven cool version, stay tuned
jag såg min granne stå utanför med några vänner, så typ skrek jag till moa "det där är min granne hon är typ världens fjortis och sjukt otrevlig och är världens tyknaste och usch"
så märker jag att fjortisarna som sitter brevid mig och moa glor som om vi vore pestsmittade, så inser jag att dom kanske känner varandra
sen reser dom sig och går ut till min granne och så sätter sig och börjar prata och sen typ alla glor in genom fönstret och kollar på oss, och typ vänder sig om och kollar på mig
i den stunden insåg jag att jag skulle dö
så började dom ringa och smsa och sånt så plötsligt kommer massa fjortisar, och det står plötsligt ett helt gäng idominläppar vid ingången till espresso house
och så kom spagge och så och han är bråkmakarN och typ så
jag började skaka och typ "moaaa jag kommer dööö dom kommer slå mig, men då kommer jag slå tillbaka fifan" och typ darrade och ville att vi skulle fråga om det fanns en bakväg på espresso house
men så skulle moa gå och köpa mer chailatte till oss och då kom min granne in och satte sig på moas plats
mitt liv passerade revy när jag såg henne komma
så satte hon sig ner då och började prata och typ hon verkade typ trevlig (?) förstog ingenting men hon typ frågade vad jag hade sagt och typ försvarade sig själv och så jag ba jahapp liksom oväntat
så slutade det med att hon sa typ "det är konstigt att vi aldrig pratar, jag menar vi är ju grannar och allt, vi borde prata mer med varandra tycker jag" jag ba "eeeh ja okej" typ ahahahaha blev lite chockad
sen när alla dom försvann så log hon mot mig jag ba jahapp och så log jag tillbaka
helt galet men lite kul
sen efter att jag och moa hade suttit där i ungefär två timmar kanske så började vi gå hem till mig
men vi gick bara halva vägen för sen försvann solen och det blev iskallt
så sprang vi för att hinna med bussen och åkte hem
sen efter ett tag åkte vi till tågstationen och ställde oss redo för att frida skulle anlända
så kom hon och vi kastade oss över henne som en flock hungriga vargar och det blev gruppkram som varade i långa sekunder
sen på vägen hem stannade vi på ica och bokstavligt talat sprang in för att handla
vi drog med oss två kladdkakor, en påse ostbågar och en b&j till kassan, vi krockade nästan med några människor mitt i vår spurt men det är smällar man får ta
sen åt vi tacos och svullade medans vi kollade på film
vi somnade brevid varandra i min enochtjugo säng, det var galet varmt och svettigt ahah sen vaknade vi på morgonen och dog av köld för fönstret var öppet
sen sov vi lite mer

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0