Silly You And Me


vad skulle jag inte ge för att få vara ung och bekymmerslös igen
att få gå omkring på gatorna i Paris med min älskade syster och mina älskade morföräldrar
jag skulle ge allt jag har för att få uppleva den tiden ännu en gång
en tid då jag gick omkring med cowboyhatt och indiansminkning i en surrealistisk stad med gigantiska svampar
med en jeansjacka och en engångskamera i jackfickan
med ett uttryck som säger "jag är så jääävla cool"
med en syster som ser så söt och oskuldsfull ut
med en morfar som ser så söt och lycklig ut att jag tror jag smäller av
med en mormor bakom kameran med sina skakiga händer som får mjölken att hoppa i en oregelbunden dans när hon häller den i ett glas
att få befinna sig i Paris utan några bekymmer, det är vad jag saknar, det är vad jag längtar till
men mest av allt saknar jag mormor och morfar
och rädslan över att de ska tas ifrån mig innan jag hinner återse dem växer ju mer jag tänker på det

nu ska jag fluffa mitt hår till max, och sminka mitt ansikte tills det ser acceptabelt ut
sen ska jag åka till stan, köpa ett paket cigg och kedjeröka tills lungorna trillar ut
sen blir det bio (y)
ful dag


(ge mig barndom och oskyldighet igen)

Kommentarer
Postat av: frida

åk och hälsa på dina morföräldrar igen?

2009-02-27 @ 14:17:21

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0