September

som vanligt tar jag mig tid som inte finns, för att göra saker jag inte borde
om en timme ska far skjutsa mig till jobbet (hyvens kille det där)
och här sitter jag osminkad, med blött hår, i underkläderna, och har varken ätit eller någonting
vad gör jag? betar jag av mina morgonrutiner?
nejnej jag sätter mig vid datorn
men jag behöver höra, måste lyssna en gång till, ännu en gång, din röst, dina ord
som klöser inne i mig, och förstör allt jag någonsin låtsats tro på
jag faller igenom september
jepp jepp
nu ska jag med musiken på hög volym, och din väna stämma som omsluter mig, ta mig samman och göra mig i ordning för att kunna göra något jag inte vill göra
nu vill jag mest bara sätta mig på ett tåg, åka hem till dig och känna dina armar runt mig ännu en gång
sen skulle jag åka tillbaka
jag behöver bara känna igen

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0