Partyland

det är fredag
dagen började med tragedi men har sedan bara blivit bättre och bättre
känns så fint när dåliga dagar bli bra
började med en tjurig ångestfylld liten tjock flicka som blev väckt halv nio av en omtänksam far som trodde att den lilla flickan skulle gå till jobbet, vilket hon inte skulle
men hon var alldeles för vaken för att somna om, hon hade somnat så rysligt tidigt igårkväll så hon var mer utsövd än hon varit på år och dar
istället låg hon kvar i sängen och bara funderade och var bekymrad på grund av sina tabbar och misstag
när hon ställde sig på vågen blev hon ännu bittrare
efter en dag framför datorn samt framför spegeln ställde hon sig på vågen ännu en gång och blev lite gladare
flickan hade glömt bort att äta igen
hon tänkte åka in till stan vid fyra
och innan hon lämnade huset tänkte hon i närmare en timme på vad det var hon hade glömt att göra, senare kom hon på att det var mat, hon hade glömt att äta under det gågna dygnet
utomhus sken solen för fulla muggar och fåglarna kvittrade att det var dags för våren att göra entré
flickan jublade inombords, våren måste nog vara den bästa av alla årstider tänkte hon
efter en välbekant bussresa till stan stoppade hon in ett kort i ett hål på väggen och så kom det pengar
då blev hon alldeles överlycklig
sen blev det äventyr i och med att flickan var kissnödig och snål
så hon gick in i en allmän gratistoalett och gott folk, det var verkligen inte trevligt
hon lyckades klara sig utan att nudda någonting (bra jobbat tjejen) och kom ut med livet i behåll
två sekunder senare kom hon på att bions toaletter är fräscha och gratis, tabbe
i alla fall bestämde sig flickan för att vandra runt lite, och benen förde henne åt alla möjliga håll, tills hon satte sig ner i solskenet och rökte lite
sen fick hon för sig att gå till biblioteket
flickan älskar att vara på biblioteket, men hon är där alldeles för sällan
hon hade tänkt kolla en sak på datorn men när hon gick upp för trappan var det första hon såg en bok som såg intressant ut
så hon tog boken och satte sig i en limegrön fåtölj
boken var sjukt ointressant så hon gav upp efter ett tag
när hon skulle ställa tillbaka boken fick hon syn på en annan bok, som visade sig vara en notbok med håkan hellströmlåtar
hon jublade inombords, eftersom hon gärna velat lära sig mannens låtar på piano men aldrig hittat noter förut
så hon lånade boken och gick för att möta sin familj
det blev lyxmiddag på McDonalds där flickan åt en kycklingsallad, och sedan gick den lilla familjen vidare till Röda Kvarn för att se på Benjamin Button
det var en underbar, om än något seg, film som inspirerade och lämnade avtryck
efter att filmen hade nått sitt slut fattade flickan beslutet att hon skulle promenera hem i kvällsluften
hennes underbara lillasyster tyckte att det verkade trevligt och bestämde sig för att gå med
så det blev en hysterisk promenad med många skratt och galna hopp, danser och skrik
(flickan är jag om ni inte förstod det)

nu när mörkret har lyckats lägga sig i mitt rum, och i min värld, kan jag tillåta tankarna att passera oberört
sorg blandas med lycka
vackra minnen får ta största delen av mina tankar
jag orkar inte tillåta det negativa som trycker på att få komma fram
det får ligga och trycka tills jag orkar ta itu med det
så just nu tänker jag mindre på dåliga saker, men har desto mer ångest och mörker i kanterna
jag måste ta itu med mina hjärnmonster någon dag
när ska jag orka
imorgon ska jag läsa
jag har så ofantligt många böcker som väntar på mig, skriker efter min uppmärksamhet
och jag ska ge den till dem
böcker är bra när livet inte räcker till
nu är klockan snart midnatt, spöktimmen, då det spökar som värst i huvudet
kanske blir framtiden bra
det känns så
jag har hopp, det enda jag har
jag hoppas och drömmer, jag har inga förväntningar, men enorma förhoppningar
jag babblar
nu ska jag försöka sova, för jag är mot förmodan ruskigt trött efter en inte så ansträngande dag

jo förresten, funderar på det där med skolan och så
vet inte hur jag ska göra
funderar på iv, kanske inte läsa riktigt 100%, men att börja i höst och jobba på så länge jag orkar, jag vill ändå ha gymnasiebehörighet
(ser ni så mogen jag har blivit!?)

nu ska jag sova
godnatt min växande krets av människor som läser mina tankar och funderingar, jag älskar er

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0