Noll

DRAMAT VID MATBORDET
(baserat på en verklig händelse, alla namn är utbytta för att skydda personernas integretet)

det var en lördagkväll hos familjen urinstråle
hela familjen var samlad, det var mamma kiss, pappa diarré, äldsta dottern bajs samt yngsta dottern fjärt
som vanligt flöt samtalet på i en ansträngd ton
äldsta dottern bajs urinstråle satt med ångest i hela kroppen
hon led av en smärre ätstörning
delvis fastade hon, delvis hetsåt hon
under torsdagen hade hon sedan lunch inte ätit någonting förutom en kycklingsallad på fredagkvällen, lite biopopcorn på fredagsaftonen samt en macka med smör på på lördagsmorgonen
när hon på lördagsmorgonen hade vägt sig jublade hon inombords eftersom vågen visade ett kilo mindre än den gjort två dagar tidigare
under lördagen var bajs urinstråle ute och gick, lång promenad, mycket effektivt för att förinta kalorier minsann
senare slöt hon upp med sin yngre syster fjärt urinstråle för att ytterligare promenera
då kom fjärt med idén att köpa onyttigheter och förbjudna varor på affären
bajs viljestyrka var allt för svag så det blev till att köpa på sig
både kakor, bullar samt cola (inte light ens) blev det
sen satte sig bajs och fjärt för att fika i sig den förbjudna "maten"
bajs mådde efteråt jättedåligt över det inträffade
när fjärt och bajs kom hem sa mamma kiss att det skulle bjudas på tacos till middag
bajs styrka var på noll efter den tidigare bristen på självdisciplin och det hela slutade med att bajs åt två hela tacosar med massa saker i/på eller vad man säger
kaloriintaget chockade stackars bajs mage, som vant sig att leva på betydligt mindre än den fått i sig under lördagseftermiddag/kvällen
så sakta smög sig illamåendet på och hon tvingades sitta kvar i sin stol för att inte spy
även psykiskt mådde hon oerhört dåligt, och hon funderade på att spy trots allt, inte för att hon brukar det (så ofta) men ibland måste hon straffa sin glupska aptit
när bajs sa "jag hjälper till snart, jag måste bara vila lite, jag mår jätteilla och det känns som att jag ska spy"
var mamma kiss snabb på att svara "jaa, du har väl ätit alldeles för mycket, precis som vanligt"
bajs kunde inte tro sina onormalt skeva öron, och var tvungen att fråga "ursäkta men vad sa du nu egentligen?"
kiss upprepade det hon sagt
efter några korta sekunder reste sig bajs och gick med svidande ögon och illamåendeklump i magen och halsen in på sitt rum
när hon stängt dörren gled hon ner på golvet och grät, eller till en början kunde hon inte ens gråta
men efter några minuter av hyperventilerande och panikångestattack kom tårarna strömmandes
utanför hörde hon sin mamma, kiss, säga till pappa diarré att "hon bara vräkte ju i sig sina tacos, som om hon inte sett mat på flera år"
antingen hörde hon det verkligen, eller så var det bara något som hennes sjuka psykotiska hjärna hittade på för att hon skulle lida ytterligare
nu gick tårarna inte att hejda
efter en lång lång tid knackade mamma kiss på dörren till bajs rum för att be om förlåtelse, men bajs vägrade lyssna och sände iväg den djävulska modern
just där och då gav bajs ett löfte till sig själv
jag ska aldrig mer äta
självklart insåg hon att detta var orimligt så senare ändrade hon sig till ett mer acceptabelt löfte
jag ska aldrig mer äta mer än 300 kalorier på en dag
även detta insåg hon var orimligt, då hon antagligen kommer leva många år till (usch) och säkert kommer stöta på tillfällen då det kan ses som oartigt att inte vräka i sig (till exempel om hon är hemma hos en grekisk familj på ett bröllop, varför hon nu skulle vara det men man vet aldrig)
så till slut kom hon fram till det ultimata
ingen ska någonsin kunna säga att jag har vräkt i mig, eller på något sätt varit ofräsch när det gäller mängden mat som har passerat mina läppar under en måltid, då jag äter tillsammans med folk skall jag alltid vara den som äter minst av alla, och i framtiden ska folk kunna skojja och säga att jag är tjock, för det kan man bara göra med smala människor, jag skall även uppnå min målvikt inom en kortare tid än jag räknat med från början, som straff för det uttalande kiss gjorde, redan under sommaren 2010 ska min målvikt vara min faktiska vikt
jag skall aldrig köpa, stjäla eller överhuvudtaget införskaffa onyttig mat när jag är ensam. I sällskap av andra människor är detta okej, men då gäller det tidigare nämnda, alltid ha minst av alla, samt att aldrig, aldrig någonsin, överstiga en gräns på 500kalorier onyttigheter per dag
i framtiden skall jag även kompensera för de gånger jag bryter mot dessa regler, eftersom min viljekraft ofta är allt för svag. denna kompensation skall vara antingen genom att spola tillbaka tiden (reverse) och sen spola ner den (flush), genom att träna, eller genom att skada mig själv med hjälp av vassa föremål mot kroppen
de gånger jag är ensam, och därmed inte kan jämföra min portion med andras, skall jag inte äta över huvud taget, och om det skulle bli som så att det vore nödvändigt för min överlevnad får jag inta max 300 kalorier i ensamhet per dag
bajs var väldigt nöjd med sina nya levnadsregler och tackade i det tysta kiss för att ha uppmärksammat henne på hur äcklig hon är
bajs levde lycklig i alla sina dagar (förhoppningsvis!? men så brukar berättelser ofta sluta så därför gör den här det också)


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0