Jantelagen

idag har ändå varit en fin dag
lite efter klockan ett gick jag ner till jansabryggan
det var inte jättevarmt men alldeles alldeles lagom
jag la ut jackan att sitta på på betongen
och där satt jag i klänning och kofta i lite drygt en timme
jag blåste såpbubblor, tog massa knäppa bilder med självutlösaren
och lyssnade på musik
i slutet låg jag bara på rygg och kollade på himlen och lyssnade på bara dårar rusar in
sen satte jag mig på en bänk på bryggan och tänkte skriva lite dikter
men då fick jag sms från syster som ville att jag skulle följa med henne till biblioteket
så vi möttes och gick dit
men det var stängt tyvärr
vi gick till ica och köpte upp våra slantar på massa onyttigheter
så satte vi oss och hade supermysig picnic i ett sånt litet torn som finns i lekparker
där satt vi lite drygt en halvtimme och tjockade oss
när vi kom hem hade jag varit utomhus i totalt tre timmar
kändes fint ändå
ikväll blir jag solo hemma <3
syster ska vara festis med sina vänner
och mor och far lika så
(undrar vem som kommer vara fullast när dom kommer hem)
det blir i alla fall chill
jag tror minsann att jag ska bygga en übermys-koja och sitta där med min dator och kolla mysfilm
jag har hela världen framför mig
och jag kommer att lyckas
syster och jag har bestämt oss för att flytta till paris <3
våra drömmar är så vackra
en halvsunkig takvåning med en eller flera tegelväggar, en mysig balkong med fin utsikt
leva på kaffe, cigg och alkohol
ha nedsuttna soffor med fina mönster och sova på tjocka mjuka resårmadrasser på golvet
ett kök som är tomt sånär som på tretton kilo kaffe, några paket cigg här och där, ett paket mjöl, och lite möglig gammal ost i kylskåpet
ni kan inte föreställa er hur mysigt det kommer bli <3
och så tänkte vi jobba på något litet café och ha söta förkläden när vi jobbar
jag har redan börjat lära syster lite franska
nu kan hon räkna till tio, säga "hej" och "ursäkta har du en cigg jag skulle kunna få?" samt "tack så mycket"
vi kommer klara oss finfint <3
the future in my heart <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

åh vad det kommer bli bra <3

2009-03-01 @ 20:30:55
URL: http://eriiikssons.blogg.se/
Postat av: M

hur säger man det där med ciggen :D?

2009-03-02 @ 17:12:06
URL: http://highanddry.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0