Dom Som Aldrig Sover

jag mår dåligt på alla sätt och vis
och jag måste sluta lyssna på dina ord, som uttrycker kärlek till någon annan
försöker låtsas att du menar mig, men den rationella sidan av mig hånskrattar åt mina naiva barnsliga drömmar
om du bara kunde förstå att du håller mitt bultande hjärta i dina vackra händer
om du bara kunde förstå att det verkligen är kärlek
kärlek som jag aldrig kännt kärlek någonsin förr
jag har varit kär, jag har älskat, allt för lätt har jag gett bort min kärlek
otaligt många gånger har jag gråtit mig till sömns över kärlek som är obesvarad
otaligt många gånger har jag med nedböjt huvud och rodnande kinder tittat in i någons ögon och blivit varm inombords
men först nu
jag vet inte, jag har aldrig kännt såhär
jag har aldrig träffat någon som jag älskar så villkorslöst
jag är patetik och tragedi i sin renaste form
men jag älskar dig
jag älskar dig, med allt jag är och någonsin varit, med allt jag någonsin kommer att bli, och allt jag aldrig kommer kunna få vara för dig eller för världen
klockan är nio och jag är så trött
trött på allt, jag vill sova i flera veckor, månader, år
men inte ens för en natt kan jag somna
jag ligger och vrider mig i min stora tomma säng och tankarna är fyllda av dig och dina ord
skönhetssömn blir till överlevnadssömn och knappt det
några få timmar som inte gör någon skillnad varken till eller från
om jag bara kunde få gå i ide och aldrig vakna mer
det är nog det enda alternativet för mig som det ser ut nu
jag kan inte leva ett liv utan dig
och du kommer aldrig vara min på det sätt som jag är din
jag drömmer mig bort, och din vackra röst river upp stora sår i mig, på mig, sår som fuktas av mina tårar i mörkret

stanna
vill inte vakna än
vi kan väl glömma morgonen
jag vill inte att du ska gå
stanna här
stanna för alltid

så kände jag i just den stunden, snälla ta mig tillbaka
ta mig tillbaka till dig
ta mig tillbaka till dina armar runt min kropp
ta mig tillbaka till en stund då nuet var det vackra
men jag förblir kvar här, jag tas inte tillbaka
ögonblicket är förbi och jag är ensam i den stora världen
jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig
jag hatar mig
jag älskar dig <3

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0