life/universe

"vad skulle du önska om du hade en önskning?"

jag vet inte. jag är tom och energilös och jag önskar mig allt och inget.
önskningar går ändå aldrig i uppfyllelse så jag orkar inte inbilla mig själv att det kan bli bättre.
puss, puss, puss, knack, knack, knack
nu slutar jag låtsas på en ljus framtid
let's grow old together and die at the same time

sarali: ska vi gå och lägga oss? i hopp om en morgondag
jag: jo..

jag hoppas inte på en morgondag, jag vill inte vakna
jag vill ingenting
jag vill inte sova och jag vill inte vara vaken
det blir dock sömn
för nu orkar jag inte ha den här dagen längre

om man bara kunde byta känslor och tankar lika lätt som man byter hårfärg

nu: kedjerök och destruktiva tankar
sen: sömnlöshet och destruktiva tankar

imorgon måste bli bättre, mycket sämre kan det ju i alla fall inte bli
(jag hoppas innerligt att det inte är oförändrat läge i huvudet och kroppen imorgon)

idag dog jag
nu börjar ett nytt kapitel
vem stannar hos mig när jag passerar gränsen mellan verklighet och galenskap?
nu är tiden kommen för att klösa hjärtat ur sina kedjor och på konstgjord väg ge liv till mina tankar

idag köpte jag en ny tröja
hejdå

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0