ingenting tills vidare

klockan är två
jag kan ana en vag känsla av sömnighet
min sömn ligger fördelad i perioder på fyra timmar styck
det har jag upptäckt
mycket underligt må jag säga
jag kan sova fyra timmar och vakna pigg, jag kan sova åtta timmar och vakna pigg, jag kan sova tolv timmar och vakna pigg
sover jag däremot exempelvis tre, fem eller nio timmar blir det katastrof
som tur är har jag nu exakt fyra timmar innan jag måste vakna
därmed hinner jag sova ett pass och vakna pigg och glad
nej just det, stryk att jag skulle kunna vakna glad, det är snö utomhus
men jag kan vakna pigg i alla fall
hur kommer det sig att mina nattliga monologer är så ofantligt ointressanta?
kan bero på det faktum att jag inte får någon social stimulans eftersom alla normala människor sover
nu, nu ska jag sova!
godnatt

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0