a french love

idag har jag varit mer effektiv än jag varit på länge
jag vaknade i tillräcklig tid för att både duscha och ta en kopp thé utöver mina vanliga morgonsysslor
sen gick jag till skolan och var för ovanlighetens skull där på handledartiden
var faktiskt intressant för en gångs skull också för syon kom och pratade med oss
så efter handledartiden var slut gick jag upp till honom och pratade lite om fortsatta studier
jag känner mig oerhört motiverad till att bli psykolog, det har jag velat länge
och jag borde inte räkna med att kunna livnära mig som författare, trots att det är min dröm
i alla fall satt jag i bilden och jobbade lite och gick sedan ner till stan en snabbis med cornelia
sen träffade jag sarali och vi sprang runt och kollade på lite saker
sen köpte vi mat på spicy hot och åt vid växhuset
jag gick tillbaka till skolan och hade datorkunskap, vi skulle jobba med excel och jag AVSKYR excel mer än någonting annat på denna jord, fråga mig inte varför
i vilket fall satt jag bara och fördrev tiden med att läsa ikapp bloggarna jag följer och sitta på msn
jag fick dock min lärare att skratta, det har aldrig hänt i världshistorien att jag sett honom skratta, han är blyg och tystlåten
men han kom fram till mig och sa lite försiktigt "ja nu var det ju tänkt att vi skulle jobba med excel"
jag svarade "jag HATAR excel och vägrar jobba med det!!"
han blev lite förvirrad först och ba "eheh,, men, om du försöker så lär du dig och då kommer det gå bra"
jag ba "det är inte det att jag inte kan excel, för det kan jag, men jag AVSKYR det så oerhört mycket så jag vill inte ens se det!"
då började han gapskratta, jag blev så chockad att jag nästan svimmade eller något
i alla fall tog lektionen slut så småningom och jag tog bussen hem
på hemmaplan har jag också varit effektiv och duktig
jag har diskat det som under cirka femton års tid byggt bo på min köksbänk
jag har även gått och pantat alla tomma flaskor och burkar
känns som att jag pantar hela tiden, jag måste dra ner på min läskkonsumtion
fick i alla fall ihop tillräckligt med pengar för att köpa två paket mjölk och tolv paket nudlar, och så fick jag tre kronor tillbaka
hahaha jag insåg just hur fantastiskt ointressant detta är
äsch då
nu ska jag platta håret så jag bara behöver fixa till det värsta imorgon innan skolan
felicia skulle sovit här ikväll men hon mådde inte bra så istället blir fredrik min sängkompanjon of the night
nu ska jag sluta skriva meningslösa saker som ingen bryr sig det minsta om
i alla fall måste jag bara tillägga att, hahaha, skadeglädje <3
puwz


Kommentarer
Postat av: sandra

sv; mjooo kanaske de. får väl se vad som händer ;)

2009-12-09 @ 12:59:50
URL: http://sandraspage.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0