glittrar

jag är så speedad så jag funderar nästan om nån har gett mig tjack i hemlighet
nu händer det, på riktigt, på fullaste allvar
idag skall jag packa ner de allra sista delarna av mitt rum och ikväll skall vi ställa in allt i släpet
imorgon sker det, imorgon flyttar jag hemifrån
jag pratade med morfar igår på telefon

morfar: tänk att du ska flytta, det har du velat så länge!
jag: ja verkligen, det är helt galet :D
morfar: för många år sen, jag vet inte hur länge sen det var men det var väldigt många år sedan, sa du "så fort jag fyller arton ska jag flytta hemifrån!" och nu gör du det

jag har alltid velat komma hemifrån
slippa undan familjelivets och rutinernas vassa klor
nu blir jag, ungkarl, fast tjejvarianten
oavsett vad jag kommer kunna kallas så känns detta så oerhört rätt!
jag har längtat bort nästan hela mitt liv och äntligen sker det, jag är så pepp

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0