borde inte, borde inte

älskar, älskar inte?

så förvirrad, vad ska jag ta mig till?
man kan ju inte direkt dra kronblad av en prästkrage när det är verkligheten
det finns inget enkelt sätt att få klarhet i funderingarna
man måste nog bara vänta och se
livet drar av kronbladen åt en, om man fick göra det själv skulle allt gå för fort
allt vore över innan det ens hade börjat
det är precis som det ska vara
man ska få lida lite, känna hjärtat svida innan allt faller på plats
jag är för otålig för kärlek
allt måste ske här och nu
lär mig att andas! jag måste lära mig att andas!
(kan du lära mig att andas?)
jag upptäckte nyligen något som fick mig att le bredare än kanske någonsin förr
att allt är inte bara impuls och plötsligt inträffade saker
det finns delar av historien som sträcker sig långt bak i tiden


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0