you call me strong you call me weak but still your secrets i will keep

lyssnar på mitt livs themesong
3 Doors Down – Kryptonite
if i go crazy then will you still call me superman?
jag är dålig på att skriva meningsfulla saker
idag läste jag klart andra halvan av min journal
reagerade lite på ett stycke som kortfattat skulle beskriva mig, skrev in det i mobilen för att komma ihåg hur det var formulerat

17årig flicka med komplex psykiatrisk bild i form av depressivitet, flukterande ångest, självskadebeteende samt ätstörning.
DIAGNOS ångesttillstånd, ospecificerat
        personlighetsstörning uns
        beteendestörning av utåtagerande slag, ospecificerat
        medelsvår depression


sammanlagt gissar jag att det fanns tvåhundra A4-sidor med liknande innehåll
det kändes så fel
allt var så, fel
det var inte jag, det beskrev någon annan

inåtvänd och tystlåten, svårt att få kontakt med pat


men det är ju inte jag!?
jag är så förbryllad
nu skall jag spendera kvällen till att tänka på oviktiga och viktiga saker
kanske orkar jag skriva lite, det var så länge sen
finaste ordet som stod i min journal: mandelmassa
bye for now gott folk


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0