Mannen I Den Vita Hatten (16 År Senare)

jag är livrädd för att leva
OCH JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

idag har jag en sjukt jävla dålig dag
det värsta måste nog ändå vara att jag är hos frida och liksom borde ta vara på tiden och må bra men jag kan inte :(
men jag väljer ju tyvärr inte hur jag mår
vaknade mindre pepp, hela världen var ond och skrämmande
jag och frida gick och åt frukost och jag mest bara kollade på min mat och funderade
när vi kom tillbaka till rummet var allting irriterande och jag ville ta livet av mig för minsta ljud
mina egna andetag var för höga, fridas små nynnande när hon gjorde sig i ordning skar i mig
jag borde passa på och vara glad och le åt hennes gulliga små melodier, men jag kunde inte, jag hatade allt
mest av allt mig själv som var så otacksam och elak
sen beslutade jag att inte följa med henne till skolan på förmiddagen
jag la mig för att vila lite och vaknade 2½ timme senare ojdå
så krängde jag en påse ostbågar och typ en liter cola
nu hatar jag mig själv ännu mer än jag gjorde förrut
om nån timme or so kommer frida tillbaka från skolan och då ska vi ha picnic
om jag hade varit hemma idag hade jag gömt mig under täcket tills det var en ny dag
men frida får mig att vilja orka
hon sa att hon ska skippa svenskan, och jag sa lite halvhjärtat emot men insåg att jag också ville det så jag var tyst
picnic blir bra jättebra
vi ska äta vindruvor och singoalla
fast eftersom det är lunchpicnic borde vi nog äta något matigare också
kanske äpplen
jag är så opepp på mat (förlåt frida om jag gör dig orolig med mina svängningar och proppar i mig ostbågar ena sekunden och inte vill äta alls den andra)

igår gjorde jag något rent ut sagt jävligt korkat
jag i ett nötskal liksom, tror jag gillar lite smått en människa, vad gör jag?
jag sitter och ordbajsar ut alla mina brister och små fel med mig som folk egentligen inte kanske lägger märke till
smart drag (y)
när jag sa att nu kommer de spy när de ser mig för de kommer bara tänka på allt det fula
då sa han "jag tycker fortfarande att du är vacker"
och så sa han också att jag hade jättefina puss-läppar som är perfekta för pussmärken och så
tänk om han vill pussa på mina puss-läppar då kommer jag pussa på hans puss-läppar också
nej jag skojar
ingen vill pussa på mina puss-läppar
dessutom sa han också att han tyckte jag var smal så då försvann all trovärdighet i hans ord
senare på kvällen såg jag, frida, påjken och en annan tjej på napoleon dynamite och vi satt i fridas säng och jag satt brevid påjken och hela tiden hoppade han runt och varje gång han hoppade runt så kom han närmre mig och tillslut var vi siamesiska tvillingar med våra överarmar
SLUTA ANGELICA
jag hatar att jag alltid gör såhär, övertolkar heeeelt vaaaaanliga saaaakeeeeer
han ville bara se filmen från en bättre vinkel!!!!
angelica sluta få dig själv att må dåligt över någon du egentligen inte bryr dig om

i alla fall, tro inte att jag tycker om honom på riktigt
det är bara det att, han var trevlig, och sån är jag
jag blir helt förälskad när folk är trevliga mot mig och säger fina saker
det är nog min största brist för mitt hjärta går sönder hela tiden på grund av människor som jag egentligen kanske inte direkt bryr mig om
knappt vet vilka de är eller någonting
nu ska jag hålla hårt i mina känslor och vara skeptisk och misstänksam mot trevliga människor
(y) bra tänkt

nej men fan vad krångligt
nu ska jag göra mig i ordning inför fridas och min picnic

Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0