mad world

denna låten lyssnade jag på näst intill oavbrutet under en två veckor lång period våren tvåtusenfem
jag lånade martins iPod och spelade denna under alla långa timmar inuti en minibuss på väg genom tyskland och holland
medans landsväg och motorväg, åkrar och byggnader, lade sig bakom oss byggde jag bara på framtiden
om jag hade vetat att det skulle se ut som det har gjort, skulle jag då ha agerat annorlunda?
förmodligen inte
för trots att jag hatar många av mina fattade beslut och många av de saker jag har gjort, tänkt, sagt, velat...
trots allt det så trivs jag ändå relativt bra
jag älskar mitt liv på många sätt
jag hatar det mer än någonting annat och jag förbannar dess brister, dess tomhet, dess meningslöshet
men det finns så många saker, så oändligt många vackra saker som jag är allt för tacksam över för att slänga bort
visst finns det något negativt i allt om man bara letar och tänker riktigt noga
men varför ska jag haka upp mig på det?
för även om det är natt, så lyser stjärnorna, och inget representerar min lycka bättre än månen
inga metaforer kan få mitt liv att bli vackrare, men jag har funnit något bra, jag behöver inte något bättre


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0