in the aeroplane over the sea

när jag är såhär lycklig och vårglad och fylld av energi...
då måste jag göra något kreativt för att få utlopp för alla känslor som bankar och vill ut
men jag är rädd, jag är så rädd att min energi ska ta slut
jag vill bara låta den snurra runt inom mig och låta mig fylla världen med den lycka som för tillfället bor inombords
men jag är rädd, jag måste spara, men jag är rädd
om jag sparar kanske jag råkar trycka ner känslan för mycket
kanske dör den då
kanske råkar jag av misstag förgöra den, och då är den definitivt slut för denna gången
jag kanske ska riskera att göra slut på denna temporära lyckokänslan
hellre det än att se den gå till spillo
jag är hellre lycklig, riktigt lycklig, under en kortare period
än att inte vara lycklig alls, eller att vara sådär grå och "lagom" hela tiden
det här är nog värt det
ja, jag måste övertala mig själv men det går lätt, och jag är övertalad
nu ska jag göra något kreativt och ge något vackert till omgivningen, ett leende
ja, jag riskerar allt för att kunna vinna ingenting, jag gör det
jag är redo


Kommentarer

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0