Let's Just Fall In Love

jag är hög just nu
nej jag är inte drogpåverkad
det var bara livet som helt plötsligt kom och knackade mig på axeln
och nu är min själ uppe bland molnen och svävar
det dåliga med sverige, och framför allt skolan, är att man inte får vara glad
man blir tillsagd att man är störd om man inte kan säga exakt vad det är man skrattar åt
folk säger ge dig, lägg ner, ååh sluta vara så jobbig
jobbig? vet ni inte att det kallas glad
man får inte skratta utan någon speciell anledning
men jag är ju glad!?
det bubblar i hela kroppen och jag vill bara dansa och sjunga (falskt, jag må vara glad men det gör mig inte till en magiker, och min sångröst kan jag inte göra något åt)
jag vill skrika och gråta av glädje och hoppa och studsa
vad var det som hände?
jag vet inte, det var inget som hände
men jag känner mig faktiskt inte tvungen att ha en anledning till att vara lycklig
jag har inte vunnit en miljon kronor, jag har inte fått en kärleksförklaring från någon jag gillar, jag har inte fått veta att alla krig har upphört...
JAG ÄR BARA GLAD
låt mig få vara det snälla
konstig? lycklig?
i det här landet är det nog samma sak
men det spelar ingen roll vad ni väljer att kalla mig, visst det gör ont
och sen när jag kommer ner på jorden igen kommer jag vara helt knäckt
men jag skulle aldrig behöva komma ner igen om det inte vore för negativa människors kommentarer
sluta dra ner mig, jag vill uppuppupp
det låter så enkelt, precis som jag önskar att det vore
jag önskar att jag vore starkare så jag kunde få er att lyfta när ni tar tag i mig, istället är det jag som dras tillbaka till ruta ett
släpp taget om ni ska fortsätta vara negativa
håll i hårt om ni vill följa med
det är inte för alltid, vi kommer tillbaka, ni behöver inte vara så rädda för allt
bara skratta när ni känner er glada
sluta trycka ner dom bra känslorna, när ni gör det förvandlas dom till negativa saker
var inte rädda för att folk ska kalla er annorlunda
så länge ni är lyckliga är väl det det viktiga?
låt dom tjura och kalla er störda
lyssna inte på sveriges knasiga etik och moral
sluta vara tyst och söt
var glad och vacker
för glädje är vackert
och glöm inte att skratt smittar av sig, det gör verkligen det
och ju mer man skrattar desto mer vill man skratta
sluta aldrig skratta
oavsett vad folk säger

Kommentarer
Postat av: stina

fortsätt att vara glad.

2008-09-30 @ 15:53:35
URL: http://shlus.blogg.se/tankar

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0