The Sound Of Settling

oj nu har jag inte skrivit något på över en vecka
det finns en mycket enkel förklaring till detta, dels beror det på att mitt internet verkar ha tagit en liten time out, allt går ungefär i en hastighet som kan beskrivas som det motsatta till ljusets hastighet, det vill säga väldigt väldigt långsamt
det beror även på att jag har varit väldigt sjuk ganska mycket den senaste tiden, som ju är mer regel än undantag såhär på hösten (som mot alla odds så smått har börjat bli till riktig vinter även här nere i de sydligare regionerna av svea rike)
förutom de två tidigare sagda orsakerna till min lilla internetpaus har jag även haft mycket att tänka på som jag har prioriterat före att sitta vid datorn
okej, med detta sagt ska jag nu ägna mig åt att uppdatera bloggen på vad som händer i min twisted hjärna samt i mitt ointressanta liv
till att börja med kan jag meddela alla er icke existerande bloggläsare om mitt senaste stora beslut
jag har bestämt mig för att hoppa av skolan, jobba ihop så mycket pengar som möjligt tills när jag fyller 18 och sen fort som en liten iller ta mitt pick och pack och flytta till New York
egentligen hade jag velat flytta nu direkt, men är man inte 18 klarar man sig tyvärr inte så långt eftersom man inte får skriva några kontrakt om till exempel lägenhet och så vidare
så det kommande månaderna av mitt liv kommer jag att spendera genom att först och främst skaffa ett eller flera jobb, så fort jag har skaffat ett jobb hoppar jag av skolan, sedan ska tiden fram till flytten mestadels bestå av arbete för att jag ska få ihop så mycket pengar som möjligt, men jag ska även ordna med visum och arbetstillstånd och allt vad det heter för att kunna legalt flytta till, och skaffa jobb i, New York
även om det förhoppningsvis varken tar mycket tid eller energi är det ju trots allt väldigt viktigt att inte glömma bort det, eftersom det är en mycket väsentlig del för att min plan ska fungera
nästan alla pratar om hur osmart det är att göra som jag tänker göra, och att det vore bra att i alla fall gå klart gymnasiet först så att jag har en plan B
det är verkligen läskigt hur folk som står mig så nära kan känna mig så dåligt
jag är inte en människa som vill ha en plan B, jag vill inte ha ett skyddsnät som kan fånga mig om vingarna sviker
jag vill ta det som det kommer och vara så fri jag bara kan, jag är trött på att göra saker, bara för att det är det som förväntas av mig
gymnasiet är valfritt, men allvarligt, hur många har ens seriöst tänkt tanken att inte gå gymnasiet? nej inte så många, för även om det är ett fritt val är det det förväntade, det nödvändiga för samhället som det ser ut nu
det är inte många jobb som inte ser gymnasiekompetens som en självklarhet
men jag då? jag har ju inte ens tagit hänsyn till vad jag som människa vill och inte vill, vad jag har för drömmar och vad jag vill göra, jag har ju bara gjort som alla andra, följt strömmen
gymnasiet var ett val, men jag valde inte mellan att gå eller att inte gå, jag valde bara mellan olika skolor, olika program
jag trivs inte i skolvärlden, jag har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det, varför ska jag då stanna i den bara för att det är det vanliga? sen när gör jag saker jag inte vill bara för att jag vill vara vanlig? jag har väl aldrig haft den minsta önskan att vara som alla andra? nej
okej nu blev det jobbigt för det känns som att jag vet exakt vad jag menar, men jag kan inte få ut det på ett bra sätt så att folk förstår så då bara babblar jag på, förhoppningsvis var det i alla fall lite logiskt
övriga nyheter,
jag ska läsa min journal, sist jag träffade min psykolog frågade jag om jag skulle kunna få läsa den, hon sa att som patient har jag rätten till min egen journal
det känns som ett väldigt bra sätt att försöka få min högsta önskan att gå i uppfyllelse
det om att få veta vad alla tänker om mig och så
för nu kommer jag ju få läsa ganska så mycket, skrivet av ganska många olika människor, med deras egna ord om deras möten med mig
jag har ju redan min version, men det ska bli intressant att se deras versioner
okejokej what else is new?
nej jag vet inte inget särskilt
okej med dom orden avslutar jag detta inlägget
hejdå

Kommentarer
Postat av: frida

du är bäst och jag stöttar dig vad du än hittar på.

fast jag kommer sakna dig alldeles förskräckligt mycket när hela atlanten är mellan oss.

en vacker dag kommer jag och bor hos dig i new york, bara så att du vet.

jag älskar dig angie. du är världens bästa.

2008-11-22 @ 18:05:55
Postat av: stina

håller med frida på punkt och pricka.

ska du bo hemma så länge som du jobbar i sverige?

saknar dig, du är bäst och ja älskar dig

2008-11-23 @ 01:29:53
URL: http://oneofamillion.blogg.se/

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0