Life On Mars

David Bowie - Life On Mars

denna låten betyder så mycket för mig
det finns inga ord som beskriver känslan när jag hör den här låten
Dels för att det är en alldeles underbar låt
Men även mycket på grund av L
David Bowie var en av hennes favoritartister
och på begravningen spelades den här låten
Det är så mycket kraft i låten, så mycket energi och känsla som bara strömmar igenom kroppen
jag överdriver inte när jag säger att jag får svårare att andas
och jag känner ett obehagligt tryck som om en gigantisk hand kramar ihop min bröstkorg
tankarna i huvudet antar nästan en fast form och skjuts åt sidan totalt
allt bara försvinner
och den enda bilden som fyller mina tankar är från begravningen
när jag stog framme vid kistan och rörde vid den
veta att du låg där inne, och att du aldrig skulle komma tillbaka igen
jag struntade i att jag grät våldsammare än någon annan den dagen
att jag knappt kunde gå rakt på vägen tillbaka till bänken eftersom mina ögon var så tårfyllda att jag inte såg världen skarp
jag var tvungen att hålla i mig i bänkarna för att leda mig tillbaka utan att trilla
jag som aldrig gråter inför folk
i den stunden spelade ingenting någon roll
och sedan efteråt, att prata med dina föräldrar
du var inte bara en del av mitt liv, jag var en del av ditt
L, du är saknar och älskad, ingen som kände dig kommer någonsin glömma dig och du kommer leva vidare i våra hjärtan och tankar
<3


Kommentarer
Postat av: M

jag tänker på dig och saknar dig,

2008-11-26 @ 23:54:09
URL: http://moapersson.wordpress.com

KOMMENTERA

du heter
kryssa i rutan

din mail (osynlig för alla utom mig):

länka till din blogg

skriv något

Trackback
RSS 2.0